SAS Gift Card

Denne informationsmeddelelse opsummerer bestemmelserne vedrørende retningslinjer for SAS Gift Card. Læs videre for at få mere information om bestemmelserne.

SAS Gift Card: Resumé

  • Når betalingen af gavekortet/gavekortene er godkendt, modtager du en bekræftelse pr. e-mail med et link til at downloade dit gavekort. For at se og downloade gavekortet/gavekortene skal du indtaste koden, der er valgt i købsstrømmen.

  • Hvis du bestiller et gavekort, skal du angive en korrekt e-mailadresse for levering. Hvis den adresse, du har angivet, ikke kan bekræftes, forbeholder SAS sig ret til at tilbageholde leveringen af gavekortet.

  • Dit gavekort er gyldigt i et (1) år fra udstedelsen. Ved gyldighedsperiodens udløb kan gavekortet ikke bruges til køb eller genaktiveres, og den ubrugte resterende værdi kan ikke refunderes.

  • Du kan bruge koden på dit gavekort 48 timer efter købstidspunktet til at købe rejser og tillægstjenester via SAS’ website eller via kundesupport i en valuta, der matcher den på dit gavekort.

  • Saldoen på dit gavekort kan aldrig veksles til penge af SAS.
    Hvis du har betalt for rejser med et gavekort og afbestiller rejsen, eller hvis rejsen annulleres, modtager du refusion på det gavekort, som du brugte.

  • Gavekortet er ikke personligt. SAS er dog ikke ansvarlig for kortets gyldighed, hvis gavekortet afhændes, sælges eller gives væk. Hvis du overvejer at købe et brugt gavekort, skal du kontrollere gyldigheden og saldoen på kortet, inden du køber det. Undgå at købe gavekort fra andre sælgere end SAS. Vi kan ikke garantere at et gavekort er ægte, hvis du køber det fra en anden sælger end SAS.

  • Et gavekort er et værdidokument. SAS er ikke ansvarlig for stjålne eller mistede gavekort

  • Gavekort-e-mails, der er blevet slettet, kan erstattes. Kontakt SAS, så vi kan sende en ny e-mail til den samme modtager.

  • Du har en 14-dages returperiode (begynder dagen efter levering af din ordre) til at annullere dit gavekort, der er købt online og modtage en refusion svarende til den fulde værdi af det resterende og ubrugte gavekort.

  • SAS kan ikke holdes ansvarlig for gavekort, når de er aktiveret, som efterfølgende går tabt, bliver stjålet, inaktiveret eller beskadiget. Vær påpasselig med dine gavekort. SAS er kun ansvarlig for påviste direkte skader og kun for et beløb svarende til det pågældende gavekort.

  • SAS forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og betingelser.

  • Alle rejser og tillægstjenester er underlagt særlige vilkår og betingelser.

  • Personoplysninger betyder alle oplysninger, der vedrører dig som en fysisk person, og gennem hvilke du direkte eller indirekte kan identificeres, såsom dit navn, foto eller personnummer.

  • Vi prioriterer beskyttelse af dine personoplysninger højt, og behandler kun personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Hvordan vi behandler dine personoplysninger, afhænger af, om du er medlem af EuroBonus-programmet, har oprettet en profilkonto eller er en rejsende uden nogen form for medlemskab eller konto hos os.

  • Vi har for hvert af disse tilfælde forsøgt at beskrive så gennemsigtigt og tydeligt som muligt i nedenstående databeskyttelsespolitikker, hvordan vi behandler personoplysninger. Vi opfordrer dig til at læse politikken, der gælder for dig, omhyggeligt igennem samt kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på (mailto: dataprotectionofficer@sas.se), hvis du har nogen spørgsmål.

  • Hvis du er medlem af EuroBonus-programmet, bedes du se vores Databeskyttelsespolitik for EuroBonus-medlemmer. Hvis du har en profilkonto, bedes du se vores Databeskyttelsespolitik for profilkontoindehavere. Hvis du er en rejsende uden bestemt medlemskab eller konto hos os, behandler vi dine personoplysninger som beskrevet nedenfor og i vores Generelle databeskyttelsespolitik.

  • Hvis du ønsker at klage, bedes du kontakte vores kundeserviceteam.

  • Mere information om vores klageprocedurer.

  • Du kan også sende din klage til contacttoflysas@sasair.com. Generel korrespondance eller henvendelser vil ikke blive besvaret.

  • Hvis du af en eller anden årsag ikke er fuldt tilfreds med vores afgørelse, kan du indgive din klage til en af de godkendte udbydere af alternativ tvistbilæggelse, der findes i EU-landene. Europa-Kommissionen har oprettet en platform til online tvistbilæggelse, der giver nem adgang til alternativ tvistbilæggelse (Alternative Dispute Resolution, (ADR): ec.europa.eu/consumers/odr/