En kvalificeret flyvning i en gyldig klasse skal bookes og bekræftes i reservationen.
Kan bookes op til 24 timer før den pågældende flyafgang.
Reservationen skal udstedes i billetform, enten som e-billet eller en papirbillet.
Den oprindeligt bestilte klasse er grundlaget for optjening af point uanset opgraderinger.
Det samme antal point kræves for en opgradering, uanset om passagererne er voksne eller børn.
Maksimum to flyvninger og fire passagerer kan blive opgraderet på en reservation.
Opgradering er kun til næste premiumkabine.
Opgradering er ikke tilgængelig på codeshareflyvninger.
Opgraderinger garanteres ikke og er muligvis ikke tilgængelige på alle flyvninger.
Opgraderinger er baseret på tilgængelighed og er kun mulige hos de betjenende luftfartsselskaber.
Medlemmet vil optjene point i henhold til den oprindelige reservation.
Medlemmet, der betaler for opgraderingen med point fra sin konto, behøver ikke at deltage i rejsen.
Den rejsende modtager rejse-/servicefordele baseret på den opgraderede klasse, f.eks. check-in-skranker, prioriteret bagage, tilladt bagage og lounge-adgang.
Ændringer kan ikke foretages online; medlemmet skal kontakte hvert betjenende flyselskabs kontaktcenter.
Ændringer af en bekræftet opgradering uden tab af udløbne point kan kun ske på en anden flyvning med samme flyselskab/dato/rute (samme lufthavnskode). For ændringer til andet flyselskab/dato/rute skal en afbestilling udføres, og en ny reservation skal foretages.
Star Alliance optjening af point er baseret på hver strækning. Bemærk, at trafik mellem/inden for zoner ikke altid betjentes af Star Alliance.
For afbestillinger og ombooking kontakt venligst det betjenende flyselskab direkte.
Der vil være kapacitetsbegrænsninger, og opgraderinger fra visse pristyper tillades ikke. Ikke alle deltagende flyselskaber tillader opgraderinger for spædbørn.
Antal ledige sæder er begrænset, og bemærk venligst at de ikke tilgængelige ved gaten på standby-basis.