Beskadiget bagage
Hvis du opdager, at din indcheckede bagage er blevet beskadiget under flyrejsen, skal du anmelde det direkte i lufthavnen og indgive en anmeldelse.
Anmeld beskadiget bagage
Hvis din bagage er blevet beskadiget under flyvningen, skal du anmelde det direkte til SAS bagageservice i lufthavnen. SAS Bagageservice vurderer skaden og udarbejder en skadesrapport, en såkaldt PIR, som dokumenterer, at din bagage er beskadiget. Du kan vælge at få en kopi af rapporten sendt til dig via e-mail eller udskrevet som en papirudgave. Du skal bruge denne rapport for at kunne kræve erstatning bagefter.
Hvis SAS Bagageservice er lukket eller ubemandet ved ankomsten, beder vi dig tage et foto af skaden og dine bagagemærker på stedet for at bevise, at skaden er sket under flyvningen. Bemærk venligst, at du muligvis skal vende tilbage til lufthavnen inden for 7 dage efter ankomsten for at gøre krav gældende.
SAS er ikke ansvarlig for allerede eksisterende skader, herunder mindre rifter, ridser eller ødelagte lynlåse på grund af overfyldning eller slitage som følge af normal bagagehåndtering.
Hvis du først opdager skaden, efter at du er ankommet til din bolig, skal du muligvis vende tilbage til lufthavnen inden for 7 dage efter ankomsten for at gøre krav gældende (PIR-rapport). Kontakt SAS' kundeservice for at få hjælp
Erstatning for beskadiget bagage
Reparer eller få en ny taske
Hvis du bor i Skandinavien, og din bagage er blevet beskadiget under flyrejsen, kan du få den repareret eller erstattet af Samsonite Bagsupport. Du skal registrere din taske inden for 7 dage efter modtagelsen af den. Bemærk venligst, at du først skal have foretaget en skadesanmeldelse (PIR-rapport) i lufthavnen.
Hvis din taske ikke kan repareres eller erstattes med en ny
Du kan søge om erstatning på vores websted, hvis din beskadigede bagage er omfattet af nedenstående kriterier:
Hvis Samsonite Baggage Support vurderer, at tasken ikke kan repareres eller erstattes med en ny
Du er bosiddende uden for Skandinavien
For yderligere oplysninger om SAS' ansvar i tilfælde af skader henvises til artikel 17.2 i vores befordringsbetingelser