Beskadiget bagage

Du bedes straks indberette bagage, der er blevet beskadiget under transporten, så vi kan håndtere det så hurtigt som muligt. Den bedste måde at gøre det på er ved serviceskranken i lufthavnen. Du modtager skriftlig bekræftelse vedrørende din beskadigede bagage med et referencenummer (PIR-nr., f.eks. ARNSK12345).

Hvis du ønsker at indsende et krav eller et søgsmål ved skade på indchecket bagage, skal du underrette os skriftligt, så snart du opdager skaden, og senest inden for syv (7) dage efter modtagelse af bagagen.

Anmeld beskadiget bagage

Hvis din bagage blev beskadiget under flyvningen, råder vi dig på det kraftigste til at indberette det direkte til lufthavnens bagageservice. Bagageservice vil undersøge skaden og oprette en skadesrapport, kendt som en PIR, der dokumenterer, at din bagage er beskadiget. Du kan vælge at få en kopi af rapporten sendt til dig via e-mail eller udskrevet som en papirkopi. Behold denne rapport som bevis på skaden.

Hvis bagageserviceskranken er lukket, eller der ikke er nogen til at betjene dig, når du ankommer, bedes du tage billeder af skaden og dine bagagemærker, hvor serviceskranken er synlig på fotoet.

SAS er ikke ansvarlig for tidligere skader, herunder mindre flænger, ridser eller ødelagte lynlåse som resultat af overfyldt bagage eller slitage som følge af almindelig håndtering af bagagen.

Hvis du bemærker, at din bagage er blevet beskadiget, efter du har forladt lufthavnen, kan du indgive et krav om forsinket eller beskadiget bagage på forsinket eller beskadiget bagage.

Erstatning for beskadiget bagage

Reparation eller udskiftning af bagagen

Hvis du er bosiddende i Skandinavien, og din bagage er blevet beskadiget under flyvningen, kan du få den repareret eller udskiftet via vores partner Bag Support. Du skal registrere din beskadigede bagage senest syv dage efter, at du har modtaget den.

Hvis din bagage ikke kan repareres eller udskiftes

Du kan søge om erstatning, hvis:

  • Bag Support har vurderet, at din bagage ikke kan repareres eller udskiftes

  • Du bor uden for Skandinavien

For at få mere information om SAS’ ansvar i forbindelse med skader bedes du læse artikel 17.2 i vores befordringsbetingelser