Din flyvning er forsinket

Hvis din flyvning er forsinket, vil vi informere dig så hurtigt som muligt via SMS og vores app baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Hvis din flyvning er væsentligt forsinket, og du vælger ikke at rejse, kan du være berettiget til kompensation.

Sørg for, at dine kontaktoplysninger er opdateret for alle passagerer, der rejser med dig. Du kan gennemse dine kontaktoplysninger og din rejse under Mine bookinger.

Dine rettigheder

Hvis din afgang er forsinket med mere end to timer, har du ret til måltider og ikke-alkoholiske drikkevarer i et rimeligt forhold til ventetiden. Udgifterne til måltider og sodavand skal være rimelige. Sørg for at beholde dine originale kvitteringer.

Hvis forsinkelsen gør, at du ikke når dit tilslutningsfly, vil vi booke dig på det næste ledige fly uden beregning.

Hvis du har brug for indkvartering (og ikke med rimelighed kan vende hjem), har du ret til et hotelværelse, når det bliver nødvendigt at overnatte en eller flere nætter, eller når det bliver nødvendigt med et længere ophold end det, du havde planlagt. Du har også ret til transport mellem lufthavnen og indkvarteringsstedet. Udgifterne til hotelværelser og transport skal være rimelige. Du har også ret til to telefonopkald eller to e-mails.

Sørg for at beholde dine originale kvitteringer.

Hvis du vælger ikke at rejse, fordi din afgang er forsinket med mindst fem timer, har du ret til fuld refusion af din ubrugte billet. Du har ikke ret til forsinkede tjenester som mad, drikke og indkvartering, hvis du annullerer din billet og anmoder om refusion.

For at anmode om tilbagebetaling skal du logge ind på Mine bookinger

Hvis din flyvning aflyses af en grund inden for vores kontrol, kan du være berettiget til kompensation i overensstemmelse med EU-forordning 261/ 2004

Anmod om EU-kompensation ved at udfylde vores onlineformular

Når du ikke er berettiget til EU-kompensation

  • Hvis du fik besked mere end 14 dage før din oprindelige planlagte afrejsedato

  • EU-kompensation udbetales ikke, hvis SAS kan bevise, at ekstraordinære omstændigheder (f.eks. vejret) forårsagede aflysningen.

Du kan læse mere om dine rettigheder i vores vilkår og betingelser i befordringsbetingelserne og i EU’s passagerrettigheder

Bemærk: Generelt refunderer vi ikke omkostninger som følge af en forsinkelse, f.eks. omkostninger til forudbetalte arrangementer og oplevelser.

Refusion af udgifter

Hvis du har haft ekstra udgifter på grund af et forsinket eller aflyst fly, kan du fremsæt dit krav via vores online-formular

Sørg for at vedlægge en kopi af dine originale kvitteringer.

Tredjeparter tager normalt et betydeligt gebyr for at hjælpe dig med dit krav, og derfor er det mere økonomisk fordelagtigt for dig at fremsætte dit krav direkte til SAS.


Godt at vide

marketselector-background-aeroplane-large-cropped

24 timers fortrydelsesret

Book nu. Beslut dig senere. Vores 24-timers fleksible bookingpolitik giver dig mulighed for at afbestille din flyvning inden for 24 timer uden gebyr.

self-desk-check-in-family-traveling-arn-sas

Ændring af din billet

Uanset om du har brug for at ændre dine rejsedatoer eller navnene på rejsende, har vi al den information, du har brug for.

service-and-assistance-sas

Afbestilling og refundering

Hvis du ikke kan rejse og har brug for at afbestille din rejse, kan du være berettiget til en refundering. Nedenfor finder du information om regler for refundering af billetter, og hvordan du ansøger om refundering.

SAS-Scandinavian Airlines-Departure-Traffic Program

Din flyvning er aflyst

Hvis din SAS-flyvning bliver aflyst, gør vi vores bedste for at tage os af dig og holde dig opdateret.

bagage-handling-staff-arn-sas-landscape-format

Hittegods

Det er menneskeligt nogle gange at glemme ting. Hvis du har mistet noget på din flyvning med SAS, håber vi, at du får det tilbage så hurtigt som muligt.