Din flyvning er aflyst

Hvis din SAS-flyvning bliver aflyst, gør vi vores bedste for at tage os af dig og holde dig opdateret.

Sådan hjælper vi dig

Vi informerer dig så hurtigt som muligt via SMS og/eller e-mail baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Sørg for, at dine kontaktoplysninger er opdateret for alle passagerer, der rejser med dig. Du kan gennemse dine kontaktoplysninger og din rejse under Mine bookinger.

Dine muligheder

1. Rejs med den foreslåede flyvning

  • SAS indleder ombookingen med det samme, når en flyvning aflyses. Vi vil gøre vores bedste for at ombooke dig på den næste tilgængelige flyvning. Du vil få besked, når ombookingen er gennemført. Du er automatisk blevet ombooket til denne mulighed, og du behøver ikke at gøre noget for at acceptere den. Oplys venligst andre, der rejser med dig, om den ombookede flyvning.

    • Hvis vi ikke kan finde et passende alternativ til dig inden for de kommende dage, kan du anmode om en refundering eller kontakte os for en ombooking til en fremtidig dato.

2. Skift til en anden dato

  • Kontakt venligst SAS Customer Service, hvis du har brug for at ændre dine rejsedatoer.

  • Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for hjælp.

3. Annullér og få en refundering

  • Du er berettiget til fuld refundering af din ubrugte billet, hvis du beslutter dig for ikke at rejse.

  • Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for hjælp.

Log ind på din booking og anmod om en refundering

Dine passagerrettigheder

Hvis din afgang er forsinket med mere end to timer, vil vi refundere dig op til 50 EUR pr. hel dag og person for mad og drikkevarer (ekskl. alkohol) i ventetiden. Sørg for at beholde de originale kvitteringer.

Hvis du har brug for indkvartering (og du ikke med rimelighed kan komme hjem), vil vi refundere dig for overnatning i mellemklassen på op til 250 EUR pr. nat og værelse. Vi vil refundere udgifterne til rimelig transport mellem lufthavnen og indkvarteringsstedet. Sørg for at beholde de originale kvitteringer.

Hvis du ombookes til en flyvning, der afgår mere end 24 timer før/efter din oprindelige afgang, men ikke kan rejse i henhold til den nye rejseplan, kan du booke en billet hos et andet flyselskab, tage et tog, bus eller leje en bil. Du skal annullere din booking i Mine bookinger/dit rejsebureau, før du selv arrangerer din rejse. Vi vil refundere dig prisen på forskellen mellem din flybillet og omkostningerne på din alternative transport. Den nye billet eller prisen for alternativ transport skal være i samme serviceklasse eller samme prisklasse som din oprindelige flybillet.

Hvis din flyvning aflyses af en grund inden for vores kontrol, kan du være berettiget til kompensation i overensstemmelse med EU-forordning 261/ 2004 – et fælles regelsæt for alle europæiske flyselskaber.

Når du ikke er berettiget til EU-kompensation

  • Hvis du fik besked mere end 14 dage før din oprindelige planlagte afrejsedato, er du ikke berettiget til EU-kompensation.

  • EU-kompensation udbetales ikke, hvis SAS kan bevise, at ekstraordinære omstændigheder (f.eks. vejret) forårsagede aflysningen.

Du kan læse mere om dine rettigheder i vores vilkår og betingelser i befordringsbetingelserne og i EU’s passagerrettigheder.

Bemærk: Som hovedregel dækker vi ikke følgeomkostninger, såsom løntab, feridage, forudbetalte hoteller, lejebiler, event-billetter osv.

Krav om kompensation

Fremsæt dit krav online ved hjælp af vores onlineformular. Sørg for at vedhæfte en kopi af de originale kvitteringer. Da tredjeparter ofte kræver et betydeligt gebyr for at hjælpe dig med dit krav, får du mere ud af at fremsætte dit krav direkte til SAS.

Anmeld et krav