Din flyvning er aflyst

Hvis din SAS-flyvning bliver aflyst, gør vi vores bedste for at tage os af dig og holde dig opdateret.

Sådan hjælper vi dig

Vi informerer dig så hurtigt som muligt via SMS og/eller e-mail baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Sørg for, at dine kontaktoplysninger er opdateret for alle passagerer, der rejser med dig. Du kan gennemse dine kontaktoplysninger og din rejse under Mine bookinger.

Dine muligheder

1. Rejs med den foreslåede flyvning

  • SAS indleder ombookingen med det samme, når en flyvning aflyses. Vi vil gøre vores bedste for at ombooke dig på den næste tilgængelige flyvning. Du vil få besked, når ombookingen er gennemført. Du er automatisk blevet ombooket til denne mulighed, og du behøver ikke at gøre noget for at acceptere den. Oplys venligst andre, der rejser med dig, om den ombookede flyvning.

    • Hvis vi ikke kan finde et passende alternativ til dig inden for de kommende dage, kan du anmode om en refundering eller kontakte os for en ombooking til en fremtidig dato.

2. Skift til en anden dato

  • Kontakt venligst SAS Customer Service, hvis du har brug for at ændre dine rejsedatoer.

  • Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for hjælp.

3. Annullér og få en refundering

  • Du er berettiget til fuld refundering af din ubrugte billet, hvis du beslutter dig for ikke at rejse.

  • Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for hjælp.

Log ind på din booking og anmod om en refundering

Dine passagerrettigheder

Hvis din afgang er forsinket med mere end to timer, har du ret til måltider og ikke-alkoholiske drikkevarer i et rimeligt forhold til ventetiden. Udgifterne til måltider og sodavand skal være rimelige. Sørg for at beholde dine originale kvitteringer.

Hvis du har brug for indkvartering (og ikke med rimelighed kan vende hjem), har du ret til et hotelværelse, når det bliver nødvendigt at overnatte en eller flere nætter, eller når det bliver nødvendigt med et længere ophold end det, du havde planlagt. Du har også ret til transport mellem lufthavnen og indkvarteringsstedet. Udgifterne til hotelværelser og transport skal være rimelige. Du har også ret til to telefonopkald eller to e-mails.

Sørg for at beholde dine originale kvitteringer.

Hvis din flyvning aflyses af en grund inden for vores kontrol, kan du være berettiget til kompensation i overensstemmelse med EU-forordning 261/ 2004

Anmod om EU-kompensation ved at udfylde vores onlineformular

Når du ikke er berettiget til EU-kompensation

  • Hvis du fik besked mere end 14 dage før din oprindelige planlagte afrejsedato

  • EU-kompensation udbetales ikke, hvis SAS kan bevise, at ekstraordinære omstændigheder (f.eks. vejret) forårsagede aflysningen.

Du kan læse mere om dine rettigheder i vores vilkår og betingelser i befordringsbetingelserne og i EU’s passagerrettigheder

Bemærk: Generelt refunderer vi ikke omkostninger som følge af en forsinkelse, f.eks. omkostninger til forudbetalte arrangementer og oplevelser.

Refusion af udgifter

Hvis du har haft ekstra udgifter på grund af et forsinket eller aflyst fly, kan du fremsæt dit krav via vores online-formular

Sørg for at vedlægge en kopi af dine originale kvitteringer.

Tredjeparter tager normalt et betydeligt gebyr for at hjælpe dig med dit krav, og derfor er det mere økonomisk fordelagtigt for dig at fremsætte dit krav direkte til SAS.