Hvornår kan jeg stille krav om EU261-kompensation?

Du kan stille krav om kompensation fra SAS, hvis:

  • SAS er det betjenende luftfartsselskab (dvs. ikke når du har købt din billet fra SAS, men flyver med et andet luftfartsselskab), og

  • din flyvning blev aflyst, eller du blev forsinket med mere end tre timer på din endelige destination som følge af omstændigheder inden for SAS' kontrol, og

  • hvis vi ikke har tilbudt en alternativ rute, der giver dig mulighed for at tage afsted ikke mindre end to timer før det planlagte afgangstidspunkt og nå din endelige destination mindre end fire timer efter det planlagte ankomsttidspunkt, når vi har informeret dig om aflysningen mellem 7 og 13 dage før det planlagte afgangstidspunkt, eller

  • vi ikke har tilbudt en alternativ rute, der giver dig mulighed for at tage afsted ikke mindre end én time før det planlagte afgangstidspunkt og nå din endelige destination mindre end to timer efter det planlagte ankomsttidspunkt, når vi har informeret dig om aflysningen mindre end 7 dage før det planlagte afgangstidspunkt.

For mere detaljeret information bedes du læse EU261/2004

Hyppigste spørgsmål