Hvis din afgang bliver aflyst
Hvis din fly aflyses, underretter vi dig så hurtigt som muligt via e-mail eller sms samt i SAS-appen.
Når du har fået besked, har du 3 valgmuligheder:
Acceptér, og rejs på den nye foreslåede flyvning
Ombook gratis til en anden flyvning
Annullér din booking, og få en refusion
Vi vil gøre vores bedste for at ombooke dig på den næste tilgængelige flyvning under lignende betingelser og tage os af dig i lufthavnen ved behov.
Dine rettigheder i tilfælde af en aflysning
Hvis du har brug for indkvartering (og ikke med rimelighed kan vende hjem) på grund af en aflysning, og vi ikke kan tilbyde en ny flyafgang samme dag, er du berettiget til at bo på et hotel til en rimelig pris natten over, og du er samtidig berettiget til refusion af udgifter til transport mellem lufthavnen og hotellet. Husk at gemme alle kvitteringer.
Du er berettiget til en fuld refusion af din ubrugte billet, hvis dit fly aflyses, og du beslutter dig for ikke at rejse. Hvis du vælger at annullere bookingen og anmode om en refusion for din flyvning, vil du ikke være berettiget til kompensation, herunder måltider, drikkevarer eller indkvartering.
Hvis du selv arrangerer en alternativ rejse på grund af en aflysning, er du berettiget til kompensation for din alternative transport eller flyvning med et andet flyselskab, hvis SAS ikke kan tilbyde dig en flyvning samme dag. Husk at gemme alle dine kvitteringer.
Ofte stillede spørgsmål
Er jeg berettiget til kompensation for et aflyst fly?
Du kan være berettiget til kompensation i henhold til EU-forordning 261/2004, hvis dit fly aflyses mindre end 14 dage før afgang, og der ikke tilbydes nogen passende omdirigeringsmuligheder. Kompensation er ikke tilgængelig, hvis annulleringen meddeles mere end 14 dage i forvejen, eller hvis der findes rimelige alternativer. Vis alle EU 261-passagerrettigheder
Hvornår er jeg ikke berettiget til EU-kompensation for et forsinket eller aflyst fly?
Du er ikke berettiget til EU-kompensation i henhold til forordning 261/2004, hvis:
du blev informeret om forsinkelsen eller aflysningen 14 dage eller mere før din oprindelige afgangsdato
forsinkelsen eller aflysningen var forårsaget af ekstraordinære omstændigheder uden for vores kontrol, såsom svære vejrforhold, restriktioner fra flyvekontroltjenesten eller sikkerhedsproblemer.
Bemærk, at omkostninger grundet en forsinkelse (såsom tabt arbejdsindkomst eller forudbetalte events) generelt ikke refunderes.
Vi henviser til vores befordringsbetingelser, EU-passagerrettigheder og Montreal-konventionen, hvor du finder alle oplysninger.
Hvordan får jeg refunderet mine udgifter?
Hvis dit fly er forsinket med mere end 3 timer ved ankomst, kan du være berettiget til kompensation i henhold til EU-forordning 261/2004 (EU261), alt afhængigt af årsagen til forsinkelsen. Fremlæg krav om EU-kompensation
Kan jeg få fuld refusion, hvis mit fly aflyses?
Ja, hvis dit fly aflyses, og du beslutter dig for ikke at rejse, er du berettiget til en fuld refusion af din ubrugte billet. Dette gælder også, selvom kun en del af din rejse er berørt. Hvis din udrejse f.eks. er aflyst, men din hjemrejse ikke påvirkes, kan du stadig anmode om en fuld refusion for begge flyvninger, så længe de er en del af samme booking. For at kvalificere dig til en fuld refusion skal du vælge annulleringsmuligheden inden for syv dage efter meddelelsen om aflyst fly under Mine bookinger
How do I get a refund if I bought my ticket from a travel agent?
If you booked your trip through a travel agent, contact them for a refund. If this isn't possible, you can apply for a refund directly from SAS unless you booked via a US travel agent. If you booked through SAS Holidays, contact SAS Holidays Customer Service