Afbestilling og refundering
Du kan afbestille din flyvning og ansøge om en refundering under Mine rejser. Og hvis vi er nødt til at aflyse dit fly, vil vi guide dig gennem dine muligheder. Hvis du har købt din billet direkte hos SAS, og du af den ene eller anden grund ikke kan anmode om en refundering online, skal du blot kontakte SAS' kundeservice for at få hjælp. Hvis du har købt din billet hos et rejsebureau, skal du kontakte bureauet for at afbestille og ansøge om en refundering.
Refunderingspolitik
Vores refunderingspolitik varierer, alt afhængigt af om du afbestiller flyvningen, eller om SAS aflyser den.
Hvis du afbestiller din flyvning
Det refunderede beløb afhænger af billetreglerne
Refunderinger sendes til den oprindelige betalingsmetode
De fleste skatter og afgifter kan refunderes
Servicegebyrer, afbestillingsgebyrer og tillægstjenester kan ikke refunderes
Hvis SAS aflyser din flyvning, kan du
Acceptere aflysningen og rejse på en ny foreslået flyvning
Ombooke gratis til en anden flyvning
Afbestille din booking og få en refundering eller en SAS Travel Voucher
Ofte stillede spørgsmål
Hvordan afbestiller jeg en booking?
Du skal blot logge ind på Mine bookinger, vælge Afbestilling eller Refundering, og følge instruktionerne. Kontakt SAS kundeservice, hvis du har brug for hjælp
Kan jeg nøjes med at afbestille én billet eller flyvning i en booking?
Ja. Du skal blot logge ind på Mine rejser, vælge Afbestilling eller refundering samt den rejsende eller flyvning, som afbestillingen gælder for, og følge instruktionerne.
Hvornår får jeg min refundering?
Når vi har behandlet din refundering, sender vi dig en e-mail for at informere dig om, hvor meget der vil blive refunderet, medmindre du betalte med point og kontanter. Refunderinger sendes til den oprindelige betalingsmetode, som du brugte til at købe din billet med, og du kan se beløbet på din konto inden for 7 dage.
Kan jeg få en refusion, hvis jeg bliver syg?
Tjek din rejse- eller husstandsforsikring for at finde ud af, hvad der er dækket.
Hvad sker der, hvis mit visum bliver afvist, eller hvis mit pas snart udløber, og jeg bliver nægtet ombordstigning?
Det er dit ansvar at sikre, at du har de korrekte rejsedokumenter til rejsen og kender reglerne for udløb af pas.
Hvis du nægtes ombordstigning af disse årsager, vil enhver refundering afhænge af din billettype, bortset fra visumafvisninger for rejser til eller fra Kina. Hvis du bliver nægtet ombordstigning på et fly til eller fra Kina, fordi dit visum er blevet afvist, kan du afbestille din rejse og anmode om en refundering ved at uploade en kopi af det officielle visumafslag.
Hvad sker der, hvis der er et dødsfald i min familie, og jeg ikke kan rejse?
I tilfælde af et nært familiemedlems dødsfald hjælper vi dig med at afbestille din rejse og refunderer din billet
Får jeg mine EuroBonus-point tilbage, hvis min billet kan refunderes?
Ja, hvis dine point stadig er gyldige.
Hvad hvis jeg afbestiller min rejse, og SAS senere aflyser flyvningen?
Hvis du afbestilte din rejse, før SAS aflyste flyvningen, vil din refundering afhænge af billetreglerne
Hvad hvis jeg kun afbestiller en del af min rejse?
Hvis du booker en refunderbar returbillet og afbestiller returrejsen, vil det refunderede beløb afhænge af prisen for en one-way-billet til den flyvning, du rejste på, og du modtager din refundering, når du har gennemført din rejse. Hvis du f.eks. køber en refunderbar returbillet fra København til New York, men du ansøger om refundering for returrejsen til København, vil din refundering være den del af beløbet, der overstiger prisen for en one-way-billet til New York.
Får jeg refunderet alle de skatter, der er inkluderet i min billet?
De fleste skatter refunderes for ikke-refunderbare billetter, undtagen YQ-, YR-, NV/XS-, US- og ZP-skatter.