Mad & drikkevarer
Vores udbud af mad og drikkevarer under flyvningen afhænger af din destination, flyvningens varighed og tidspunktet på dagen. På de fleste fly kan du, hvis måltider ikke er inkluderet i din billet, købe snacks og drikkevarer fra vores menu ombord. Og kaffe, te og vand er altid inkluderet.
Måltider og snacks ombord
Kaffe, te og vand serveres altid uden beregning.
I Premium og Business er måltider og snacks inkluderet. Måltider er også inkluderet på flyvninger uden for Europa
I Economy kan du forudbestille måltider på flyvninger inden for Europa og købe snacks, lette retter og drikkevarer fra vores menu om bord
På fly til og fra destinationer uden for Europa er måltider altid inkluderet, og du kan vælge at opgradere til et førsteklasses 3-retters måltid fra vores eksklusive menu.
Hvis du har specifikke kostbehov eller præferencer, kan du anmode om et særligt måltid, hvis din flyrejse omfatter måltider.
Allergi & intolerance
SAS serverer ikke jordnødder eller produkter, der indeholder jordnødder på vores fly, men de fødevarer og andre varer, vi serverer ombord, kan indeholde spor af jordnødder eller andre allergener, og derfor kan vi ikke garantere en allergenfri flyvning. Vi kan heller ikke forhindre andre rejsende i at bringe fødevarer eller andre produkter, som er allergenholdige, med ombord.
Hvis du har alvorlige allergier, anbefaler vi, at du medbringer nødmedicin og konsulterer din læge, før du rejser.
Hvis du har jordnøddeallergi, bedes du informere kabinepersonalet, når du går ombord. Vi vil bede andre rejsende om ikke at spise jordnødder eller jordnøddebaserede produkter under flyrejsen, men vi kan ikke garantere, at andre rejsende overholder dette.
Specialmenuer
Vi tilbyder en række specialmenuer på SAS-flyvninger til rejsende med specifikke kostbehov eller -præferencer. Hvis din flyrejse omfatter måltidsservice, kan du anmode om en specialmenu i stedet for standardmenuen.
Typer af specialmenuer
Her er nogle af de specialmenuer, du kan anmode om:
Særlige kosthensyn (f.eks. laktosefri eller glutenfri mad)
Asiatisk måltid (retter fra forskellige madkulturer)
Vegetarisk måltid (herunder veganske og lacto-ovo-valgmuligheder)
Børnemåltid (på udvalgte fly)
Sådan bestiller du specialmenuer
Hvis du rejser på Economy uden for Europa, kan du bestille en specialmåltid når du booker, eller op til 24 timer før afgang under Mine rejser eller i SAS-appen.
Hvis du rejser på Premium eller Business, kan du anmode om en specialmenu ved at kontakte SAS' kundeservice