Afbestilling og refundering
Hvis du ikke kan rejse og har brug for at afbestille din rejse, kan du være berettiget til en refundering. Nedenfor finder du information om regler for refundering af billetter, og hvordan du ansøger om refundering.
Refusionsregler
Det refunderede beløb vil være baseret på billetreglerne. Nogle billetter kan refunderes fuldt ud, mens andre ikke kan refunderes eller kræver betaling af et servicegebyr for at behandle refunderingen. Skatter refunderes altid, hvis du afbestiller en rejse, uanset billettype. Alle refunderinger behandles ved hjælp af den oprindelige betalingsmetode, der blev brugt til købet.
Bemærk venligst:
Hvis du afbestiller din rejse, vil servicegebyrer, afbestillingsgebyrer og eventuelle tillægstjenester (f.eks. forhåndsvalgt sæde, måltider eller lounge-adgang) ikke blive refunderet.
Hvis din flyvning er blevet aflyst af SAS, vil du modtage fuld refundering inklusive servicegebyrer, afbestillingsgebyrer og eventuelle tillægstjenester.
Billetter, der kan refunderes helt
Du er berettiget til en fuld refundering, hvis du afbestiller din billet inden for vores fleksible 24-timers bookingpolitik, eller hvis du har købt en af følgende billetter:
SAS Go Pro (undtagen til/fra Kina)
SAS Plus Pro (undtagen til/fra Kina)
SAS Business Pro (undtagen til/fra Kina)
Star Alliance-billetter, hvis du afbestiller senest 24 timer før din udrejse
gyldige point vil blive refunderet; udløbne point vil ikke blive refunderet
Når du har påbegyndt en bonusrejse, vil ingen point for din returrejse blive refunderet
Bemærk venligst: Gebyrer for tillægstjenester kan ikke refunderes, medmindre du afbestiller din billet inden for vores 24 timers åbent køb politik
Billetter, der kan refunderes mod et gebyr
Følgende billettyper kan refunderes mod et gebyr:
SAS Go Pro (kun til/fra Kina)
SAS Plus Smart
SAS Plus Pro (kun til/fra Kina)
SAS Business Smart (undtagen fra Canada og USA)
SAS Business Pro (kun til/fra Kina)
SAS Bonus
gyldige point vil blive refunderet; udløbne point vil ikke blive refunderet
Billetter, der ikke kan refunderes
Billetter, der ikke kan refunderes, kan ikke returneres og berettige til pengene tilbage. Vi refunderer dog skatter for følgende billettyper:
SAS Go Light
SAS Go Smart
SAS Business Smart (kun fra Canada og USA)
Billetter betalt med point og kontanter
Hvis du har betalt din billet med EuroBonus-point kombineret med en anden betalingsmetode, skal du tjekke reglerne for refundering af billetten.
Sådan ansøger du om refundering
Billetter udstedt af SAS
Gå til Mine bookinger
Indtast din bookingreference og efternavn, eller log ind.
Åbn bookingen, og klik på "Afbestilling og refundering".
Vælg de rejsende og flyvninger, du gerne vil have refunderet, og klik på "Fortsæt".
Hvis du af en eller anden grund ikke kan ansøge om refundering online, bedes du ringe til SAS Customer Service og få hjælp.
Bemærk venligst: Hvis din flyvning er blevet aflyst af SAS, kan du vælge at ombooke til en anden flyvning eller få en refundering, dvs. en SAS Travel Voucher eller pengene tilbage. Gå til Mine bookinger
Om SAS Travel Voucher
Hvis SAS har aflyst en flyvning, og du ønsker at få din billet refunderet, har du også mulighed for at vælge en værdikupon.
Værdikuponen kan bruges til rejser til alle SAS-destinationer af dig eller en anden rejsende. Værdikuponen er gyldig i et år fra udstedelsesdatoen, og ethvert resterende beløb kan refunderes efter et år fra udstedelsesdatoen.
Billetter udstedt af et rejsebureau
For at anmode om refundering af en flyvning, der er booket gennem et rejsebureau eller online rejseagentur, skal du enten kontakte dem direkte eller udfylde denne formular.
Afbestilling pga. visumafslag
I tilfælde af visumafslag kan du afbestille en rejse, der er booket direkte gennem SAS, ved at uploade en kopi af dit officielle visumafslag.
Afbestilling på grund af dødsfald i den nærmeste familie
I den ulykkelige situation at en i din nærmeste familie dør, vil vi selvfølgelig hjælpe dig med at afbestille din rejse og refundere dine billetter. Udfyld blot denne formular
Håndtering af refundering
Refunderingsprocessen
Når vi har behandlet din anmodning om refundering, sender vi dig besked med det beløb, der vil blive refunderet. Der genereres ingen besked om refundering for billetter, der er betalt med point og kontanter.
Beløbet vil blive refunderet ved hjælp af den oprindelige betalingsmetode, der blev brugt til købet. Bemærk venligst, at det kan tage op til syv arbejdsdage, fra du modtager refunderingsmeddelelsen, til refunderingen fremgår af dit kontoudtog.
Lavere refundering end forventet?
Refundering af billetter afhænger af følgende:
Hvis du afbestilte din booking, før din flyvning blev aflyst af flyselskabet, er det refunderede beløb baseret på dine billetregler.
For billetter til SAS Go Light eller SAS Go Smart bliver kun skatterne refunderet. Billetprisen og internationale / lokale gebyrer refunderes ikke.
Hvis du fik en billet refunderet mod et gebyr, vil det fulde beløb minus gebyret blive refunderet, for eksempel for SAS Plus Smart- og SAS Business Smart-billetter.
Hvis du har booket en rejse tur/retur og kun ønsker at flyve one way, vil din refundering afhænge af billetreglerne for den ubrugte del af rejsen. I dette tilfælde vil du modtage refundering, når du har gennemført din rejse.