Afbestilling og refusion
Gennemgå reglerne for refundering af din billet for at se, hvad du er berettiget til.
Refunderingsregler gælder for alle billettyper
Refusionsbeløbet vil være baseret på billetreglerne. Vi refunderer ikke servicegebyrer og afbestillingsgebyrer. Beløbet refunderes til den betalingsmetode, du brugte, da du købte billetten og eventuelle tillægstjenester.
Hvis din flyvning er blevet aflyst af SAS, vil du modtage fuld refundering inklusive servicegebyrer, afbestillingsgebyrer og tillægstjenester.
24-timers fortrydelsesret
Alle billetter kan afbestilles og refunderes inden for 24 timer efter købstidspunktet. Hvis du købte din billet mindre end 24 timer før afgang, kan du afbestille din billet og få fuld refundering op til 12 timer før afgang.
Billetter, der kan refunderes helt
Du er berettiget til fuld refundering i følgende situationer:
Billettyper: SAS Go Pro, SAS Plus Pro og SAS Business Pro
Bonusrejser med SAS og Star Alliance
- du kan afbestille op til 24 timer før udrejsens afgang
- gyldige point vil blive refunderet, udløbne point vil ikke blive refunderet
Billetter, der kan refunderes mod et gebyr
Nogle billettyper kan refunderes mod et gebyr.
Billettyper: SAS Plus Smart og SAS Business Smart (undtagen fra Canada og USA)
Billetter, der ikke kan refunderes
Vi refunderer skatter for følgende billettyper:
SAS Go Light
SAS Go Smart
SAS Business Smart (fra Canada og USA)
Ungdomsbilletter
Billetter betalt med point og penge
Hvis du har betalt din billet med EuroBonus-point i kombination med en anden betalingsmetode, skal du tjekke reglerne for refundering af billetten.
Sådan annullerer og ansøger om refundering
Billetter udstedt af SAS
Gå til Mine bookinger.
Søg efter din rejse ved hjælp af din bookingreference og efternavn, eller log ind for at se din booking. Du kan finde din bookingreference på din e-billet eller rejseplan eller i SAS App.
Åbn din booking, og vælg “Afbestilling og refundering”, og følg anvisningerne.
Når din booking annulleres, vil det refunderbare beløb blive krediteret inden for 7 arbejdsdage. Hvis du af en eller anden grund ikke kan ansøge om refundering online, bedes du ringe til SAS Customer Service, hvor en af vores medarbejdere vil hjælpe dig.
Billetter udstedt af et rejsebureau
For at anmode om refundering af en flybillet, der er booket gennem et rejsebureau eller online rejseagentur, skal du enten kontakte dem direkte eller udfylde denne formular.
Voucher
Hvis SAS har aflyst en flyvning, og du ønsker at få din billet refunderet, har du mulighed for at vælge en værdikupon. Værdikuponen kan bruges til alle SAS-destinationer af dig eller en anden rejsende. Værdikuponen er gyldig i et år fra udstedelsesdatoen. Læs mere om vores SAS Travel Voucher.
Afbestilling pga. visumafslag
I tilfælde af visumafslag kan du afbestille en rejse, der er booket direkte gennem SAS ved at uploade en kopi af dit officielle visumafslag.
Afbestilling på grund af dødsfald i den nærmeste familie
Vi kondolerer, og vi vil hjælpe dig med at afbestille og refundere dine billetter. Udfyld denne formular.
Status for refundering
Du kan til enhver tid tjekke status på din indsendte anmodning om refusion eller din anmodning om SAS Travel Voucher.
Mindre refundering end forventet?
Refundering af den købte billet afhænger af:
Hvis du afbestilte din booking, men ingen af dine flyvninger var aflyst af flyselskabet på det tidspunkt, er refusionsbeløbet baseret på dine billetregler.
Hvis din billet var en SAS Go Light eller en SAS Go Smart, bliver kun skatterne refunderet. Billetprisen og internationale / lokale gebyrer refunderes ikke.
Hvis du havde en billet, der kunne refunderes mod et gebyr, refunderes hele beløbet minus gebyret. SAS Plus Smart og SAS Business Smart er eksempler på billettyper, der kan refunderes mod et gebyr.
Hvis du har booket en tur-retur-billet og kun ønsker at flyve one way, vil du få refunderet den del, der ikke er brugt, i overensstemmelse med vilkårene for din billet. Du vil modtage refunderingen, når du har gennemført din rejse.