Service og feedback

Service og feedback

Du ved sikkert de fleste ting i forbindelse med at rejse med os. Men her findes nogle praktiske oplysninger, som gør din rejse nemmere. 

Gik der noget galt på din rejse?

Vi er her for at hjælpe dig, når din rejse er slut. Hvis noget gik galt, så fortæl os det vha. nedenstående formular. Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt. Kontakt venligst SAS Sales & Service, hvis du har spørgsmål om EuroBonus.

Mangler du EuroBonus-point? Log på din profil og registrer dine manglende point.

Få svarene på dine EuroBonus-relaterede spørgsmål i vores ofte stillede spørgsmål.


Ombooking

  • Du kan ændre rejsetidspunktet og -datoen (men ikke ruten) på de fleste rejser, der bookes på vores hjemmeside til priser fra 600 DKK/NOK/SEK/ 65 EUR/ 71 USD per person på flyvninger inden for Europa. Hvis den nye rejsepris er højere end den oprindelige, skal du ligeledes betale differencen.
  • Hvis du rejser med SAS, kan du ændre navnet på din billet eller overdrage billetten til en anden rejsende op til én time inden afrejse (bortset fra rejser, som allerede er påbegyndt).


24-timers fortrydelsesret

Hos SAS kan du booke din rejse uden at bekymre dig, eftersom du altid kan ændre mening.

  • Hvis du booker på vores hjemmeside eller gennem SAS Sales & Service, får du 24 timers fortrydelsesret. Det betyder, at du gratis kan annullere din rejse indenfor 24 timer efter booking og få alle pengene tilbage. Annullér rejsen under "Mine rejser". Hent din booking, og vælg "Annuller booking". Bemærk, at for afbestillinger inden for 24 timer, bliver beløbet normalt ikke ændret, kun reserveret. Det reserverede beløb vil blive frigivet øjeblikkeligt afhængigt af kortholderen. Hvis beløbet ændres, vil det blive refunderet til det samme kort. Det tager normalt tre til fem hverdage, før det fremgår af din kontooversigt.

  • Hvis du booker din rejse mindre end 24 timer før afgang, kan du afbestille din rejse op til 12 timer før afgang og få alle pengene refunderet.

  • 24 timers fortrydelsesret gælder, hvis du afbestiller hele din rejse. Hvis du ændrer din billet inden for 24 timer, gælder der forskellige betingelser afhængigt af billettypen. 

  • Hvis du ændrer billetten og derefter annullerer din rejse inden for 24 timer efter booking, få du alle pengene tilbage for billetten, men ikke for ændringsgebyret. Hvis du ændrer en ikke-refunderbar billet til en refunderbar billet og derpå annullerer rejsen, tilbagebetales kun prisforskellen mellem den originale booking og den nye rejse.

  • Hvis du køber afbestillingsforsikring fra Europ Assistance, når du booker på sas.dk og efterfølgende afbestiller din rejse, så vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløb inden for 7-10 dage.  

  • Billetter til SAS-fly, som ikke købes direkte fra SAS, skal afbestilles og refunderes af forhandleren.


Afbestilling og refusion

For annulleringer inden for 24 timer efter booking henvises til den 24-timers fortrydelsesret, som er beskrevet ovenfor. 

Hvis du har booket din rejse på vores hjemmeside eller gennem SAS Sales & Service, kan du annullere din booking herunder. Anmodningen vil blive behandlet inden for syv dage. Hvis du afbestiller en del af en rejse, vil refusionen blive tilbagebetalt efter rejsens afslutning.

 

Inden for Europa

SAS Go Light


Kun skatter og gebyrer kan refunderes


Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

SAS Go


Kun skatter og gebyrer kan refunderes


Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

SAS Plus

 

Fuldt refunderbar

 

SAS Plus Saver kan refunderes mod et gebyr

Uden for Europa

SAS Go


Kun skatter og gebyrer kan refunderes

 

Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

SAS Plus

 

Fuldt refunderbar

 

SAS Plus Saver kan refunderes mod et gebyr

SAS Business

 

Fuldt refunderbar

 

SAS Business Saver kan refunderes mod et gebyr

* USA: Internationalt tillægsgebyr. Japan: Brændstoftillæg.

 
  • Billetter til SAS-fly, som ikke købes direkte fra SAS, skal afbestilles og refunderes af forhandleren.

  • For at annullere billeje, hotelreservationer og kombinerede fly- og hotelreservationer bedes du kontakte leverandøren.

  • Bonusrejser kan afbestilles op til 24 timer før afgang. Log bare ind, og find din booking under "Mine rejser". Vælg derefter "Annuller booking". Rejsen vil blive annulleret, og eventuelle refunderbare skatter og afgifter vil blive krediteret til din konto inden for tre til fire hverdage. Gyldige EuroBonus-point bliver automatisk returneret til din EuroBonus-konto. Hvis du bookede gennem SAS Sales & Service, skal du blot benytte nedenstående formular. 


Bestil kvitteringer

Vi står altid til rådighed for dig, hvis du har behov for hjælp med din rejse. Hvis du har brug for en kvittering, kan du bestille en bookingbekræftelse, der bliver sendt til den e-mailadresse, som du benyttede til din booking. Hvis du ønsker kvitteringer for rejser, der blev booket i en bestemt periode, skal du blot bruge nedenstående formular.


Hvad synes du om vores hjemmeside?  

Vi arbejder konstant på at give dig den bedst mulige digitale oplevelse. Hvis du synes, at der er noget, vi kan forbedre, vil vi meget gerne høre fra dig.


Kontakt SAS


Onlinetvistbilæggelse

Du kan finde en liste over de relevante myndigheder, som sikrer rejsendes juridiske rettigheder her. Europa-Kommissionen har oprettet en platform til onlinetvistbilæggelse (OTB). Hvis du ikke er enig i SAS' afgørelse, er du velkommen til at anvende platformen til onlinetvistbilæggelse.