LAND

SPROG

MIN LUFTHAVN

    Service og feedback

    Service og feedback

    Du ved sikkert de fleste ting i forbindelse med at rejse med os. Men her findes nogle praktiske oplysninger, som gør din rejse nemmere. 

    Gik der noget galt på din rejse?

    Vi er her for at hjælpe dig, når din rejse er slut. Fortæl os, hvis noget gik galt, så vil vi vende tilbage til dig snarest muligt. Udfyld venligst feedback-skemaet så grundigt som muligt, da det forkorter ekspeditionstiden. For spørgsmål om EuroBonus kontakt venligst SAS Sales & Service.


    Ombooking

    • Du kan ændre rejsetidspunktet og -datoen (men ikke ruten) på de fleste rejser, der bookes på SAS' hjemmeside til priser fra 600 DKK/NOK/SEK/ 65 EUR/ 71 USD per person på ruter inden for Europa. Hvis den nye rejsepris er højere end den oprindelige, skal du ligeledes betale differencen.
    • Gå til Mine bookinger
    • Søg efter din bookingbekræftelse ved hjælp af dit efternavn og bookingnummer.
    • Vælg "Ret booking" og ombook til dit nye fly
    • Vælg den flyrejse, som du ønsker at ændre og det nye rejsetidspunkt eller dato.
    • Indtast dine betalingsoplysninger og bekræft ændringen.
    • Hvis du rejser med SAS-drevet fly, kan du ændre navnet på din billet eller overdrage billetten til en anden rejsende op til 1 time inden afrejse (bortset fra rejser, som allerede er påbegyndt).
    • Ændring af navnet på din billet koster 600 DKK/NOK/SEK/65 EUR/71 USD per billet. 
    • En voksen må ikke rejse på en børne- eller ungdomsbillet.
    • Du kan ikke ændre navnet på billetten for en rejse, som er påbegyndt.
    • Vi gør opmærksom på, at på flyrejser med andre selskaber end SAS og Widerøe kan der gælder andre regler. 
    • For at ændre navnet på din billet eller for at overdrage den til en anden rejsende, bedes du kontakte SAS Sales & Service


    24-timers fortrydelsesret

    Hos SAS kan du booke din rejse uden at bekymre dig, eftersom du altid kan ændre mening.

    • Hvis du booker på SAS' hjemmeside eller gennem SAS Sales & Service, får du 24 timers fortrydelsesret. Det betyder, at du gratis kan annullere din rejse indenfor 24 timer efter booking og få alle pengene tilbage. Annullér rejsen via "Mine rejser". Hent din reservation, og vælg "Annullér booking". Pengene vil blive refunderet til din konto/kreditkort inden for 3-4 hverdage.

    • Hvis du booker din rejse mindre end 24 timer før afgang, kan du afbestille din rejse op til 12 timer før afgang og få alle pengene refunderet.

    • 24 timers fortrydelsesret gælder, hvis du afbestiller hele din rejse. Hvis du ændrer din billet inden for 24 timer, gælder der forskellige betingelser afhængigt af billettypen. 

    • Hvis du ændrer billetten og derefter annullerer din rejse inden for 24 timer efter booking, få du alle pengene tilbage for billetten, men ikke for ændringsgebyret. Hvis du ændrer en ikke-refunderbar billet til en refunderbar billet og derpå annullerer rejsen, tilbagebetales kun prisforskellen mellem den originale booking og den nye rejse.

    • Hvis du køber afbestillingsforsikring fra Europ Assistance, når du booker på sas.dk og efterfølgende afbestiller din rejse, så vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløb inden for 7-10 dage.  

    • Billetter med SAS, der ikke er købt direkte hos SAS, skal annulleres og refunderes der, hvor de blev købt.


    Annullering og refundering

    For annulleringer inden for 24 timer efter booking henvises til den 24-timers fortrydelsesret, som er beskrevet ovenfor. 

    Hvis du har booket din rejse på SAS' hjemmeside eller telefonisk via SAS Sales & Service, kan du annullere din booking herunder. Forespørgslen vil blive behandlet inden for 7 dage, men hvis du annullerer en del af turen, vil du få refunderet beløbet, når turen er færdig.

    Inden for Europa

    SAS Go Light


    Kun skatter og gebyrer kan refunderes


    Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

    SAS Go


    Kun skatter og gebyrer kan refunderes


    Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

    SAS Plus

     

    Fuldt refunderbar

     

    SAS Plus Saver kan refunderes mod et gebyr

    Uden for Europa

    SAS Go


    Kun skatter og gebyrer kan refunderes

     

    Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

    SAS Plus

     

    Fuldt refunderbar

     

    SAS Plus Saver kan refunderes mod et gebyr

    SAS Business

     

    Fuldt refunderbar

     

    SAS Business Saver kan refunderes mod et gebyr

    * USA: Internationalt tillægsgebyr. Japan: Brændstoftillæg.

     

    • Hvis du har købt en fuldt refunderbar returbillet, kan du få pengene tilbage for en del af billetten, hvis du beslutter kun at rejse én vej. Vi refunderer prisforskellen mellem den originale billet og prisen på en enkeltbillet på købstidspunktet.
       
    • Billetter hos SAS, der ikke er købt direkte hos SAS, skal annulleres og refunderes der, hvor de er købt.
       
    • For aflysning af billeje, hoteller og kombinerede fly- og hotelreservationer bedes du kontakte leverandøren direkte

     

    EuroBonus-billetter kan annulleres op til 24 timer før afgang, når du logger ind på "Mine rejser" og vælger din booking. Vælg "Annuller booking". Rejsen vil blive annulleret, og refunderbare skatter returneret til din konto inden for 3-4 bankdage. Gyldige EuroBonus-point bliver automatisk returneret til din EuroBonus-konto. Har du booket din billet telefonisk, skal anmodningen om annullering og tilbagebetaling ske via formularen herunder.

    Tak for din forespørgsel. Den er nu blevet sendt til vores refunderingsafdeling. Vi vil gøre vores bedste for at behandle din forespørgsel så hurtigt som muligt. Når din billet er blevet refunderet, vil du modtage en kvittering for refunderingen i en e-mail. Kontakt SAS Sales & Service, hvis du har yderligere spørgsmål om din annullering/refusion.
    Formularen blev desværre ikke sendt. Prøv venligst igen senere.

    Hvis ikke, så udfyld navnet på den/de rejsende, der skal afbestilles for:


    Kvittering for købet

    Vi står altid til rådighed for dig, hvis du har behov for hjælp med din rejse. Hvis du har brug for en kvittering, kan du bestille en bookingbekræftelse, der bliver sendt til den e-mailadresse, som du benyttede til din booking. Hvis du ønsker kvitteringer for rejser, der blev booket i en bestemt periode, skal du blot udfylde nedenstående informationer.

    Please login to use this functionality.


    Hvad synes du om vores websted?  

    Vi gør vores bedste for at gøre din rejseplanlægning nem at udføre på vores websted. Hvis du synes, at der er noget, vi kan forbedre, vil vi meget gerne høre fra dig.

    Please login to use this functionality.


    Kontakt SAS

    Kontakt os her


    Tvistbilæggelse

    I SAS bestræber vi os dagligt på at levere den bedst mulige service til vores kunder. Det er afgørende for os, at vores kunder er tilfredse med deres rejser. Måtte der opstå en situation, hvor du alligevel ikke er tilfreds med vores håndtering af din rejse, er du velkommen til at kontakte Customer Care via følgende feedbackformular eller via e-mail contacttoflysas@sasair.com.

    Såfremt du ikke er tilfreds med vores endelige svar på din henvendelse, kan du klage til en af følgende alternative tvisteløsningsorganer i Danmark:

     

    Trafik- og Byggestyrelsen

    Edvard Thomsens Vej 14, 2300 København S

    www.trafikstyrelsen.dk

     

    Trafik- og Byggestyrelsen behandler klager vedrørende kompensation i forbindelse med boardingafvisninger, aflysninger og lange forsinkelser. Såfremt du vil indgive en klage vedrørende en sådan kompensation til en håndhævelsesmyndighed i et andet EU land, kan du finde yderligere kontaktoplysninger her.

     

    Nævnenes Hus

    Center for Klageløsning

    Toldboden 2, 8800 Viborg

    www.naevneneshus.dk

     

    Center for Klageløsning behandler klager vedrørende forsinket, skadet og mistet bagage samt andre former for økonomiske tab i forbindelse med din flyrejse.

     

    Pakkerejse-Ankenævnet

    Røjelskær 11, 3. sal, 2840 Holte

    www.pakkerejseankenaevnet.dk

     

    Pakkerejse-Ankenævnet behandler klager vedrørende pakkerejser, der er arrangeret og/eller solgt af en virksomhed i Danmark. En pakkerejse er et rejsearrangement, der består af mindst to af følgende elementer: transport, indkvartering og/eller anden turistmæssig ydelse, der ikke er knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af rejsen.

     

    Udover ovenstående kan du anvende den af Europa-Kommissionen etablerede online portal for tvistbilæggelse.

    Vi anvender cookies til at gøre din oplevelse så god som mulig. Ved at anvende dette websted accepterer du vores cookie-politik