LAND

SPROG

MIN LUFTHAVN

    I lufthavnen

    I lufthavnen

    Vær godt forberedt, når du rejser ud i verden. Her kan du finde vigtige oplysninger om, hvad der sker, når du er i lufthavnen og den nemmeste måde at finde derhen.

    SAS Lounges

    Din rejse starter i vores lounges. Du er velkommen til at kigge forbi, slappe af, koble til internettet og bruge din tid i lufthaven på at gøre nøjagtigt, hvad du ønsker og har brug for at gøre. Du kan bruge din tid nøjagtigt, som du ønsker det: Du kan indhente forsømt arbejde, slappe af eller nyde fortræffelig mad og drikkevarer. Afhængigt af hvor du er, kan du finde vores koncepter SAS Gold Lounge, SAS Lounge, SAS Indenrigslounge, SAS City Lounge (Stockholm) eller SAS Café Lounge.

     

    NY SAS CITY LOUNGE I STOCKHOLM

    Vi har åbnet en ny City Lounge i Stockholms Hovedbanegård. Med dens inspirerende design og åbne områder er det en afslappende oase midt i byen med arbejdsområder, private mødeområder og komfortable sofaer. Den tilbyder gratis WiFi, kaffe, te og en conciergeservice. Den nye lounge er åben for SAS EuroBonus Guld- og Diamant-medlemmer samt en gæst 24 timer før eller efter et fly med SAS og på alle andre tidspunkter mod et gebyr. SAS City Lounge i Hovedbanegården er åben hverdage fra 9.00 til 17.00.

    SAS tilbyder allerede City Lounge Stureplan, Birger Jarlsgatan 18, åben fra 9.00 til 17.00, åben for EuroBonus Diamantmedlemmer.

    Se vores forskellige koncepter af lounges

    sas gold lounge

    SAS Gold Lounge:

    • Buffet inkluderer varm mad om eftermiddagen og bar med drikkevarer
    • Gratis WiFi
    • Blade og digitale aviser
    • Fri brug af desktopcomputere og printere 
    • Guest office*
    • Phone room*
    • Rejseservice
    • Afslapningsområde
    • Hvilekabiner***
    • Brusebad**


    * Til rådighed i Stockholm og Oslo.
    ** Til rådighed i Stockholm og København.
    ***Til rådighed i København

    Opdag SAS Gold Lounge og SAS Lounge – tag en tur her

    beliggenheder

    København, Oslo og Stockholm

    sas lounge

    SAS Lounge:

    • Buffet og bar med drikkevarer
    • Gratis WiFi
    • Blade og digitale aviser
    • Fri brug af desktopcomputere og printere
    • Phone room*
    • Rejseservice**
    • Kids room*


    * Til rådighed i Stockholm, Göteborg og Oslo.
    ** Til rådighed i Stockholm, Oslo og København.
     

    Udforsk SAS Lounge og SAS Gold Lounge – tag en tur her

    beliggenheder

    Chicago, København, Göteborg, Helsinki, New York, Oslo, Paris og Stockholm

    SAS Indenrigslounge:

    • Lettere service bestående af snacks, mad og drikkevarer
    • Gratis WiFi
    • Blade og digitale aviser
    • Fri brug af desktopcomputere og printere
    • Phone room*


    * Til rådighed i Stockholm.

    beliggenheder

    Oslo og Stockholm

    SAS Café Lounge:

    • Serverer kaffe, te, juice, boller, småkager og frugt 
    • Gratis WiFi

    beliggenheder

    Luleå, Malmö, Tromsö, Trondheim og Ålesund

    SAS Lounge Stockholm Hovedbanegård
    SAS Lounge Stureplan

    SAS City Lounge:

    Nye mødesteder. Besøg en af vores oaser midt i storbyen. Vi byder dig velkommen i SAS City Lounge på Birger Jarlsgatan 18 og Stockholm Hovedbanegård i hjertet af Stockholm, et sted til møder, uforstyrret arbejde og afslapning. Her finder du:

    • Åbne arbejdsområder
    • Separate mødelokaler
    • Komfortable sofaer
    • WiFi
    • Kaffe og te
    • Receptionsservice

    BELIGGENHEDER

    Stureplan, Birger Jarlsgatan 18. Åben for Diamant-medlemmer.

    Stockholm Hovedbanegård. Åben for Diamant- og Guld-medlemmer.

    Vi byder dig velkommen, hver gang du har brug for en pause, men hvis du ankommer 24 timer før eller efter din SAS-flyvning, frafalder vi entregebyret for dig og en gæst.

    SAS City Lounge drives i samarbejde med No 18 Office Lounge.




    Åbningstider for SAS Lounges

    • Vores lounges åbner cirka 60 minutter før den første SAS-afgang og lukker cirka 30 minutter før den sidste planlagte SAS-afgang. Åbningstider kan variere afhængigt af lokale kontrakter.

    • SAS City Lounges er åbne mandag-fredag 9.00-17.00

    • Åbningstider kan variere, da de følger vores tidsplaner for sommer, vinter og helligdage som påske, jul og nytår.


    Reseklasser hos SAS, som tilbyder gratis lounge-adgang


    Kort fra SAS, som giver gratis lounge-adgang

    Rejseklasse Destination SAS Lounges udgående fly SAS Lounges returfly Star Alliance-lounges
    SAS Plus Skandinavien og Europa ✓ Ja   ✓ Ja
    SAS Plus Asien og USA ✓ Ja ✓ Ja*  
    SAS Business Asien og USA ✓ Ja ✓ Ja* ✓ Ja
    Luftfartsselskab Kort Destination SAS Lounges (udgående fly) SAS Lounges (indkommende fly) Star Alliance-lounges
    SAS/luftfartsselskaber i Star Alliance EuroBonus Diamant Skandinavien 
    og Europa
    ✓ Ja ✓ Ja**** ✓ Ja
    SAS/luftfartsselskaber i Star Alliance EuroBonus Guld Skandinavien
    og Europa
    ✓ Ja   ✓ Ja
    SAS/luftfartsselskaber i Star Alliance EuroBonus Guld og Diamant Asien og USA ✓ Ja ✓ Ja* ✓ Ja
    SAS eller Widerøe EuroBonus Sølv Skandinavien, Europa, Asien og USA
    ✓ Ja**    
    SAS-partnerselskab*** EuroBonus Guld og Diamant Skandinavien, Europa, Asien og USA ✓ Ja****    

    * Kun adgang til SAS Lounges hvis du ankommer med et SAS-opereret langdistancefly (undtagen New York). 
    ** Gyldig om sommeren (8. juli-20. aug.) og i julen (17. dec.-8. jan.).
    *** Gælder for NextJet (2N) og Icelandair (FI), når du har reserveret din rejse med SAS.
    **** Gyldig i Stockholm, Oslo og København. 

    • Tag en gæst med: Hvis du har et EuroBonus Guld- eller Diamantkort og rejser med SAS, Widerøe eller et andet luftfartsselskab iStar Alliance, kan du medbringe én (1) gæst til en lounge drevet af SAS, Star Alliance eller en SAS-partner. Dette gælder, når din gæst også rejser med SAS eller Star Alliance.

    • Tag din familie med: Hvis du har et EuroBonus Guld- eller Diamantkort, kan du medbringe din familie (ægtefælle/partner/forældre og dine egne børn – maksimalt fire familiemedlemmer) i SAS lounges, når dine familiemedlemmer også rejser med SAS eller Star Alliance.

      Bemærk! Du kan få adgang til SAS Lounges efter ankomst med SAS og SAS code-share fly.


    Rejser med andre luftfartsselskaber, som tilbyder lounge-adgang

    Flyselskab (som flyver) Rejseklasse SAS Lounges (udgående fly)
    Luftfartsselskaber i Star Alliance Business og First Class ✓ Ja
    Widerøe Business ✓ Ja
    Icelandair (FI) Business ✓ Ja*

    * Gyldig i Stockholm, Oslo, København og Helsinki.


    Kort fra andre selskaber, som giver gratis lounge-adgang

    Luftfartsselskab (afgang) Kort SAS Lounges (udgående fly)
    SAS/luftfartsselskaber i Star Alliance Star Alliance Gold ✓ Ja
    Icelandair Saga Gold ✓ Ja
    * Gyldig i Stockholm, Oslo og København. 

    Service i vores lounges

    • Arbejde: Vores lounges tilbyder plads, hvor du kan arbejde effektivt på din egen computer eller en udlånscomputer. Tit med guest offices, printere og telefonbåse til uforstyrret samtale og altid gratis WiFi. København har også et konferencelokale med plads til 14 personer, som kan reserveres.

    • Slap af: Fordriv tiden med et inspirerende blad, læs avisen i SAS App eller se din foretrukne TV-serie. I nogle SAS Lounges kan du endda kvikke op med et brusebad. Og hvis du rejser med din familie, vil unge rejsende elske vores Kids’ Room på udvalgte destinationer.

    • Mad og drikkevarer: Nyd en lækker buffet, friske salater og fortræffelige vine. SAS Lounge og SAS Gold Lounge tilbyder også måltider og et stort udvalg af drikkevarer. SAS Indenrigslounge byder på en snackbuffet og SAS Café Lounge har en åben kaffebar.

       

    NYT: DIGITALE AVISER OG BLADE I SAS LOUNGES!

    Når du besøger SAS Lounges, kan du hente et bredt udvalg af aviser, blade, bøger og andet i SAS appen. Digitale udgivelser er også tilgængelige fra 22 timer før afrejse på SAS-fly.

    Fra 1. marts vil alle de aviser, du kan læse hos SAS, være digitale. Det er bare ét eksempel på, hvordan vi digitaliserer vores kundeoplevelse – og bliver mere bæredygtige.

    Hold en konference i vores lounge i København

    Du er velkommen til at holde dit møde i vores faciliteter i København. Vores konferencerum har plads til 14 og alt det udstyr, du behøver.  De første 2 timer koster 1200 DKK/ 1400 NOK/ 1500 SEK/ 160 EUR – efterfølgende timer
    600 DKK/ 700 NOK/ 750 SEK/ 80 EUR.
    Reservér et SAS-konferencelokale


    Loungetilbud på SAS Go

    Hvis du rejser på SAS Go , kan du benytte dig af vores lounges i udvalgte lufthavne fra 189 DKK/199 NOK/219 SEK/24 EUR/32 USD. Det inkluderer mad, drikkevarer og WiFi. Hvis du er EuroBonus-medlem, kan du betale med dine point.

    Vores loungebesøg omfatter en lækker buffet, friskbagt brød, vin, øl, sodavand, vand og kaffe. Der er naturligvis også gratis WiFi, aviser og blade og et stort udvalg af TV-kanaler. Du kan tage børn under 2 år med ind i loungen uden beregning. 

    Hvis du reserverer dit loungebesøg, når du checker ind online

    • Du betaler kun 189 DKK/199 NOK/219 SEK/24 EUR/32 USD per person online. 
    • Du får lounge-adgang den dag, hvor du rejser på SAS Go eller med Widerøe.  
    • Tilbuddet er gyldigt i alle SAS Lounges.
       

    Hvis du reserverer et loungebesøg i lufthavnen

    • Du reserverer og betaler ved en SAS Self Service-automat eller direkte ved receptionsskranken i vores lounge (tilgængelig i Stockholm, Oslo, Göteborg, Helsinki og København).
    • Du betaler kun 230 DKK/250 NOK/279 SEK/30 EUR i SAS Self Service-automat (kun med kort). New York/Chicago 46 USD.
    • Du får lounge-adgang den dag, hvor du rejser internationalt på SAS Go eller med Widerøe
    • Tilbuddet er til rådighed på de følgende destinationer:
      • Stockholm – Arlanda terminal 5
      • Göteborg
      • København
      • Oslo
      • Helsinki 


    Hvis du er EuroBonus-medlem

    • Du betaler kun 2.800 point, hvis du reserverer dit besøg, når du checker ind online.
    • Hvis du reserverer og betaler ved receptionsskranken i loungen, er prisen 3.000 point (til rådighed i Stockholm, Oslo og København).
    • Du får lounge-adgang den dag, hvor du rejser på SAS Go eller med Widerøe.
    • Tilbuddet er til rådighed på de følgende destinationer:
      • Stockholm – Arlanda terminal 5 
      • Göteborg 
      • Malmö
      • København
      • Oslo
      • Trondheim
      • Tromsø
      • Ålesund
      • Helsinki
      • Paris
      • New York
      • Chicago
      • Ålesund 
         

    Vi gør opmærksom på, at loungetilbuddet afhænger af tilgængelighed, og når besøgsfrekvensen tillader det. 

    * terms-conditions-paid-lounge-access-en.pdf
    Se betingelser for loungetilbud



    LOUNGES 2017

    SAS styrker løbende vores tilbud både i luften og på jorden, hvor vi investerer i SAS Lounges og SAS Fast track til vores største lufthavne og de destinationer, der har det største antal rejsende. SAS investerer i digitale løsninger, nye opgraderede kabiner, nye fly, hurtig WiFi på alle fly og introducerede for nyligt nyt inden for mad og drikkevarer ombord. På jorden ophører SAS samarbejdet med visse tredjeparter om kontraktindgåede lounges for fortsat investering i og udvidelse samt forbedring af SAS Lounge- og Fast Track-tilbud. Resultatet bliver en løbende forbedring af SAS' egne tilbud, hvor det kommer flest af SAS' Plus/Business-rejsende, medlemmer og 29 millioner årlige rejsende til gavn. For eksempel investerer SAS i nye og større indenrigslounges i Arlanda og Oslo Gardemoen Lufthavn og opgraderer internationale SAS Lounges i New York, Paris og Chicago.

    SAS og Star Alliance tilbyder lounge-adgang til over 1.000 lounges i hele verden.

     

    Lounge inden for Star Alliance og hos andre af vores partnerselskaber

    Se efter en Star Alliance-lounge på din destination


    Fast Track

    Tag den hurtigste rute gennem sikkerhedskontrollen med Fast Track, og få mere tid til at shoppe eller slappe af i vores lounges.

    • Fast Track er en separat kø til hurtigere passage gennem sikkerhedskontrollen.

    • Som ved standardsikkerhedskontroller skal du stadig fremvise et gyldigt boardingkort. Hvis du rejser på korte ture inden for eller fra Skandinavien, behøver du ikke et særligt boardingkort på fly betjent af SAS.

    Fast Track er åben, hvis du:

    • Rejser på SAS Business eller SAS Plus*.

    • Er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem og rejser med SAS, Widerøe eller et andet Star Alliance-selskab (gælder uanset billettype).

    • Rejser på SAS Business med en af vores partnere med et flynummer, som begynder med SK.

    • Er EuroBonus Sølv-medlem og rejser om sommeren (8. juli-20. aug.) eller i julen (17. dec.-8. jan.).


    * Hvis du flyver på SAS Plus til USA, kan du bruge Fast Track i Skandinavien, i Chicago og i San Francisco.
     

    • Tag en gæst med: Hvis du er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, kan du medbringe én gæst eller dine nærmeste pårørende gennem Fast Track (Stockholm, Göteborg, Oslo og København). Gælder, når I alle rejser på det samme fly med SAS, Widerøe eller et andet Star Alliance-flyselskab.

    • Indenrigsrejse i Norge: Hvis du rejser på SAS Plus eller er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, har du adgang til Fast Track.

    • Fast Track i Arlanda indenrigs: Hvis du rejser på SAS Plus eller er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, får du den hurtigste vej til gaten. 


    Sikkerhedskontrol

    Inden du er klar til den store verden, skal du gennem lufthavnens sikkerhedskontrol. Det glider lettere, hvis du har dine check-in-dokumenter klar. Vælg blandt disse muligheder:

    • Kør dit kort: Når du går gennem sikkerhedskontrollen i Skandinavien, og din billet er registreret på et kort, kan du bruge kortlæseren, som findes ved sikkerhedskontrollen. Personalet kan derefter se din reservation via kortlæseren. 

    • Vis dit trykte boardingkort.

    • Vis dit boardingkort på din mobil

    Transfer

    Start din rejse med sindsro – og bevar denne ro. Oplysninger om transfer til lufthavnen og i lufthavnen.

    Transfer i lufthavnen

    Ankom til lufthavnen i Skandinavien på den måde, som passer dig bedst. Her er en liste over de partnere, som SAS kan tilbyde til din rejse til lufthavnen.

    BEMÆRK VENLIGST: Når du reserverer en bus, indgår du en aftale direkte med vores partner.

    • Selskabet Flygbussarna: nem og praktisk bustransport til og fra alle større lufthavne i Sverige – tilbyder hyppige afgange, overkommelige priser og god service. Hvis du er EuroBonus-medlem , kan du optjene point, når du køber din billet online. Se afgangstider og køb en billet

    • SAS-lufthavnsbusser: Tag bussen til lufthavnen i flere norske byer. Praktisk, nemt og overkommeligt. Se afgangstider og køb en billet

    • Cabforce: Bestil taxaer, store familiebiler og minibusser på forhånd til sikre, pålidelige rejser. Bestil en taxa, familiebil eller minibus

    • Swebus: Når du tager Swebus-lufthavnstransport, tager du en direkte bus til og fra Arlanda til den bedste pris og får gratis WiFi og stikkontakter ved dit sæde. Turen fra Stockholm Cityterminalen til Arlanda tager kun 35 minutter. Du kan også rejse med Swebus til Arlanda fra Uppsala, Västerås og Örebro. Hvis du rejser fra en anden by, kan du få forbindelse til en lufthavnstransport fra hele Swebus-netværket. Bestil din billet

    • Flygtaxi: Flygtaxi kører dig til og fra lufthavnen hurtigt og bekvemt og altid til en fast pris. Du kan finde Flygtaxi i alle 40 lufthavne i Sverige og ved mere end 200 togstationer. Bestil Flygtaxi

    Lufthavnstransport

    Sørg for at beregne god tid, når du skifter fly. Fordi du aldrig ved, hvornår du ønsker at besøge butikkerne igen, få noget at spise eller besøge SAS Lounges.

    Stockholm

    Fra/til Indenrigs Schengen-området Lande uden for Schengen-området Langdistancefly
    Indenrigs 20 minutter 35 minutter 40 minutter 45 minutter
    Schengen-området 40 minutter 35 minutter 40 minutter 40 minutter
    Lande uden for Schengen-området 45 minutter 40 minutter 40 minutter 40 minutter
    Langdistancefly 50 minutter 40 minutter 40 minutter 40 minutter

    København

    Fra/til Indenrigs Schengen-området Andre EU-lande Lande uden for Schengen-området Langdistancefly
    Indenrigs 40 minutter 40 minutter 40 minutter 40 minutter 45 minutter
    Schengen-området 40 minutter 40 minutter 40 minutter 40 minutter 45 minutter
    Andre EU-lande 40 minutter 40 minutter 40 minutter 40 minutter 45 minutter
    Lande uden for Schengen-området 40 minutter 40 minutter 40 minutter 40 minutter 45 minutter
    Langdistancefly 45 minutter 45 minutter 45 minutter 45 minutter 45 minutter

    Oslo

    Fra/til Indenrigs Schengen-området Lande uden for Schengen-området Langdistancefly
    Indenrigs 30 minutter 35 minutter 35 minutter 60 minutter
    Schengen-området 45 minutter 30 minutter 30 minutter 35 minutter
    Lande uden for Schengen-området 45 minutter 30 minutter 30 minutter 35 minutter
    Langdistancefly 60 minutter 40 minutter 40 minutter -
    • Nye informationsskærme i alle ankomstområder fortæller dig, hvor og hvornår dit næste fly afgår.

    Domestic Transfer

    Domestic Transfer er en ny og enklere rejse for passagerer, der ankommer fra udlandet og skal videre med et indenrigsfly i Norge. Du kan ved ankomst gå direkte fra gaten, gennem tax-free-butikkerne og tolden til afgangsterminalen for indenrigsfly. Du behøver ikke hente eller checke din bagage ind, og du går ikke igennem sikkerhedskontrollen i Oslo. Dette gælder, hvis din bagage er checket ind til din endelige destination i Norge, og hvis du har fået udstedt en gennemgående billet til hele rejsen med SAS eller Widerøe.

    Undtagelse: Dette gælder ikke, hvis du rejser med våben eller dyr. 

    Sådan gør du det

    1. Følg skiltene mærket "Transfer", når du forlader flyet.
    2. Find afgangsoplysningerne om dit indenrigsfly og følg skiltene til din gate.
    3. Køb varer i tax-free, før du går igennem tolden.
    4. Når du går ind i toldzonen, passerer du låsen.
    5. Følg skiltene til din afgangsgate.

    Besøg Avinor for yderligere oplysninger


    Forsinkede eller aflyste fly

    Vi ved, at din tid er værdifuld, og vi gør vores yderste for at sikre, at du ankommer til tiden. Hvis dit fly alligevel er forsinket, vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.

    • For forsinkelser på to timer eller derover vil vi godtgøre eventuelle ekstraudgifter, som du pådrager dig i den periode, f.eks. for mad og drikkevarer. For andre udgifter anbefaler vi, at du kontakter dit forsikringsselskab vedrørende mulig kompensation.

    • Hvis dit fly er aflyst, vil vi ombooke dig til din endelige destination og kompensere dig for de ekstraudgifter, som du pådrog dig på grund af ventetiden, f.eks. tilbyde måltider og i nogle tilfælde hotelindkvartering. For andre udgifter anbefaler vi, at du kontakter dit forsikringsselskab vedrørende mulig kompensation.

    • Hvis du beslutter at afslutte din rejse på grund af et aflyst fly, er du berettiget til at få prisen på din ubrugte flybillet refunderet. Hvis du har bestilt din billet gennem et rejsebureau, skal du kontakte dem vedrørende en refundering. Hvis du har reserveret din billet gennem SAS, bedes du kontakte SAS Sales & Service eller udfylde nedenstående formular.

     

    Aflysninger og refunderinger for forsinkede/aflyste fly

    Bemærk, at dette kun gælder for refunderinger – kontakt SAS Sales & Service for andre spørgsmål.

    Mange tak! Din forespørgsel er blevet sendt til vores refunderingsafdeling. Vi vil gøre vores bedste for at behandle din anmodning i løbet af fem hverdage. Når din billet er blevet refunderet, vil du modtage en kvittering for refunderingen i en e-mail. Hvis du har spørgsmål til din annullering/refundering, kan du kontakte vores Customer Contact Center ved at ringe til +45 70 10 20 00.
    Formularen blev desværre ikke sendt. Prøv venligst igen senere.


    Hvis nej, indtast navnet på den/de rejsende, som skal annulleres.


    Billetnummer på tillægstjenester:

    • SAS overholder EU-bestemmelser vedrørende forsinkede og aflyste fly.
    * national-enforcement-en.pdf
    Flere oplysninger om EU-forordning (EC) 261/2004


    Refundering af flybillet

    Hos SAS kan du reservere din rejse uden at bekymre dig, eftersom du altid kan ændre mening.

    • Hvis du reserverer via SAS websted eller gennem SAS Sales & Service, får du 24 timers fortrydelsesret. Det betyder, at du kan annullere din rejse uden at skulle betale gebyr indenfor 24 timer efter reservation og modtage fuld refundering. Hvis du bestiller din rejse mindre end 24 timer før afgang, kan du afbestille din rejse op til 12 timer før afgang og få alle pengene refunderet.

    • 24 timers fortrydelsesret gælder, hvis du afbestiller hele din rejse. Hvis du ændrer din billet inden for 24 timer, gælder der forskellige betingelser afhængigt af billettypen. 

    • Hvis du ændrer din billet og efterfølgende afbestiller din rejse inden for 24 timer efter reservationen, får du en refundering af billetprisen, men ikke for ændringsgebyret. 

    • Hvis du køber afbestillingsforsikring fra Europ Assistance, når du reserverer på sas.dk og efterfølgende afbestiller din rejse, så vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløb inden for 7-10 dage.  
    • Billetter med SAS Business og SAS Plus, der er reserveret på SAS webstedet, er normalt refunderbare. På SAS Go er det kun gebyrer, der er refunderbare.

    • Der kan være visse undtagelser på udvalgte destinationer.

    Scandinavian Airlines System (SAS) anbefaler på det kraftigste, at du sørger for, at der er god tid (minimum 90 minutter) mellem den planlagte ankomst og den sidste daglige afgang med det pågældende offentlige transportmiddel fra lufthavnen.

    Der kan forekomme forsinkelser i flydriften, og forsinkelser skyldes ofte omstændigheder, som er force majeure for flyselskabet.  I tilfælde af force majeure er flyselskabet ikke erstatningsansvarligt for evt. omkostninger, som du måtte erholde pga. en forsinket ankomst.  Derfor er det en god ide at planlægge god tid mellem den planlagte ankomst og evt. transport fra lufthavnen med offentlige transportmidler.

    Hvis SAS imidlertid skulle være ansvarlig for en forsinket ankomst på din destination (af anden årsag end force majeure), så skal du have planlagt minimum 90 minutter mellem ankomsten med fly og den sidste daglige afgang med det pågældende offentlige transportmiddel fra lufthavnen, inden SAS vil overveje at udbetale en evt. kompensation for den mistede transport (en sådan kompensation er altid begrænset til den reelle og dokumenterede udgift pga. ophørt offentlig transport).

    • Du kan afbestille din rejse i op til 48 timer inden afrejse eller kontakte SAS Sales & Service.

    • Du kan ligeledes afbestille din rejse under Mine rejser. Du skal blot indtaste dit navn og reservationsnummer, hvorefter din refundering vil blive overført til dit kreditkort.        

    • Hvis du ønsker at afbestille andre dele af din rejse, som du har reserveret gennem SAS, for eksempel hotelophold, billeje, kombineret flyrejse og hotel, så er det vores partneres betingelser og regler, der er gældende.

    • Hvis du har en refunderbar tur-retur billet, så kan du få en delvis refundering, hvis du for eksempel kun afbestiller returrejsen. I dette tilfælde modtager du en refundering for et beløb, der svarer til den oprindelige pris af tur-retur billetten fratrukket prisen for en enkeltbillet på reservationstidspunktet. 

    • Hvis du har reserveret en ikke refunderbar billet, for eksempel på SAS Go, og ombooker din rejse på en refunderbar klasse, for eksempel SAS Business, så får du kun refunderet den del af billetten, der er refunderbar, hvis du annullerer din rejse. Dette svarer til forskellen mellem prisen og andre gebyrer på den oprindelige og den nye billet.


    SAS Service Points

    Hvis du rejser tit, føler du dig hjemme i lufthavne i hele verden. Hvis du har nogen spørgsmål, er du velkommen til at spørge vores personale ved SAS Service Point – vores mødested i lufthavnen.

    • Hvis dit barn rejser alene, eller hvis du har brug for assistance, når du rejser, så begynd din rejse ved SAS Service Point, så vil vi hjælpe dig med check-in og guide dig gennem lufthavnen.

    • Du kan vælge dit sæde og udskrive bagagemærkater ved Self Service-automaterne , og hvis du gør det, behøver du ikke gå til et SAS Service Point.

    • Du kan finde SAS Service Point i Malmö, Oslo, Göteborg og Östersund – og snart i flere andre lufthavne.

    • Vi har lige åbnet to splinternye SAS Service Points i Oslo Gardermoen. De findes ved SAS Fast Track og ved check-in område 4–5.

    Parkering

    Det bør være nemt at tage din bil til lufthavnen. Du kan finde oplysninger og reservationsmuligheder, hvis du planlægger at parkere ved lufthavnene i Stockholm, Göteborg, Malmö, Luleå eller København.

    Vi anvender cookies til at gøre din oplevelse så god som mulig. Ved at anvende dette websted accepterer du vores cookie-politik