• Book Fly
  • Mine rejser
  • Check ind
  • Lavpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjælp og info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjælp og info

    • Stil et spørgsmål
    • Tjek flystatus
    • Find rejseinformation
  • Om os

    • SAS Group
    • Job hos SAS
    • Punktlighed
    • Bæredygtighed
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Hurtige links

    • Skræddersy din rejse
    • Partnerbonusrejser
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Vores rejsemål
    • Udvalgte flyrejser
    • Rejseinspiration
    • Stopover

Download appen

Download SAS' app fra App StoreDownload SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brugervilkar
  • Befordringsbetingelser
  • Cookies
  • Administrer mine data
  • Tilgængelighedserklæring

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalingsmuligheder
  • Rejseinfo
  • Assistance
  • Korestol

Velkommen til vores rejseinfocenter

Her kan du finde oplysninger om din rejse efter emne, eller hvor du er på din rejse.

Vælg hovedkategori

  • Før rejsen
  • På rejsedagen
  • Efter din rejse
  • Alle oplysninger

Assistance under rejsen

    Nedsat mobilitet & kørestole

    Vi er her for at hjælpe dig. Hvis du rejser med en kørestol eller et andet mobilitetshjælpemiddel eller har brug for mobilitetsassistance, er du berettiget til gratis assistance fra check-in til ombordstigning på flyet.

    Vi anbefaler, at du anmoder om kørestols- og anden mobilitetsassistance mindst 48 timer før afgang. Du kan gøre dette, når du booker din rejse, under Mine bookinger, i SAS-appen eller ved at kontakte SAS' kundeservice.

    Vigtige oplysninger, når du booker assistance

    Er du i stand til at gøre det følgende uden hjælp under din rejse?

    • Åbne og lukke dit sikkerhedsbælte.

    • Komme hen til nødudgangen (exit) uden hjælp.

    • Selv finde og tage en redningsvest og en iltmaske på.

    • Følge sikkerhedsbriefingen fra besætningen.

    • Spise måltider, tage medicin, gå på toilettet og kommunikere uden hjælp.

    Hvis du har brug for hjælp til noget af ovenstående, skal du tilføje endnu en rejsende, der kan fungere som din personlige sikkerhedsassistent eller omsorgsperson.

    Dine rettigheder som rejsende

    Vi bestræber os på at gøre flyrejserne tilgængelige for alle. Afhængigt af din destination garanterer forskellige regler dine rettigheder som rejsende med et handicap. Her er en oversigt:

    På alle SAS-flyvninger

    EU-forordning 1107/2006 beskytter dine rettigheder som rejsende med et handicap på alle flyvninger i Europa, der udføres af SAS.

    Flyvninger mellem Skandinavien og USA

    Hvis du rejser mellem Skandinavien og USA, eller hvis du har booket din SAS-flyvning via et flyselskab i USA, sikrer US Non-Discrimination Act (14 CFR Part 382), at ingen rejsende diskrimineres, og at alle har adgang til flyrejser.

    Find ud af mere om Airline Passengers with Disabilities Bill of Rights (den amerikanske borgerretslov for passagerer med funktionsnedsættelse)

    Flyvninger mellem Skandinavien og Canada:

    SAS overholder del 2 af Canadian Accessible Transportation Regulations for at sikre tilgængelig rejse på flyvninger til og fra Canada. Vis flere oplysninger om tilgængelighedstjenester på flyvninger til og fra Canada

    Hvis du har spørgsmål om, hvordan disse regler gælder for din rejse, er du velkommen til at kontakte SAS' kundeservice.

    Ofte stillede spørgsmål











    Giv os feedback!

    Kontakt SAS Customer Service

    Den hurtigste måde at tilføje tillægstjenester eller tjekke, ændre eller annullere en booking på er ved at logge ind på Mine rejser

    Chat med os

    Gennemsnitlig ventetid. Vores chatbot Ture kan hjælpe dig med de mest almindelige problemer døgnet rundt. Og hvis Ture ikke kan hjælpe, kan du chatte live med en medarbejder.

    Ring til os

    Længste ventetid. Kontakt os ved at ringe til SAS Customer Service eller vores dedikerede EuroBonus Guld/Diamant-hotline.