Vi anvender cookies til at gøre din oplevelse så god som mulig. Ved at anvende dette websted accepterer du vores cookie-politik

Service og feedback

Service og feedback

Du ved sikkert de fleste ting i forbindelse med at rejse med os. Men her findes nogle praktiske oplysninger, som gør din rejse nemmere. 

Gik der noget galt på din rejse?

Vi er her for at hjælpe dig, når din rejse er slut. Hvis noget gik galt, så fortæl os det vha. nedenstående formular. Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt. Kontakt venligst SAS Sales & Service, hvis du har spørgsmål om EuroBonus.


Ombooking

  • Du kan ændre rejsetidspunktet og -datoen (men ikke ruten) på de fleste rejser, der bookes på vores hjemmeside til priser fra 600 DKK/NOK/SEK/ 65 EUR/ 71 USD per person på flyvninger inden for Europa. Hvis den nye rejsepris er højere end den oprindelige, skal du ligeledes betale differencen.
  • Gå til Mine bookinger
  • Søg efter din booking ved hjælp af dit efternavn og bookingreference.
  • Vælg "Ret booking", og book din nye flyvning
  • Vælg den flyvning, som du ønsker at ændre, og det nye rejsetidspunkt eller dato.
  • Indtast dine betalingsoplysninger og bekræft ændringen.
  • Hvis du rejser med SAS, kan du ændre navnet på din billet eller overdrage billetten til en anden rejsende op til én time inden afrejse (bortset fra rejser, som allerede er påbegyndt).
  • Ændring af navnet på din billet koster 600 DKK/NOK/SEK/65 EUR/71 USD per billet. 
  • En voksen må ikke rejse på en børne- eller Ungdomsbillet.
  • Du kan ikke ændre navnet på billetten for en rejse, som er påbegyndt.
  • Vi gør opmærksom på, at på flyrejser med andre selskaber end SAS og Widerøe kan der gælde andre regler. 
  • For at ændre navnet på din billet eller for at overdrage den til en anden rejsende, bedes du kontakte SAS Sales & Service


24-timers fortrydelsesret

Hos SAS kan du booke din rejse uden at bekymre dig, eftersom du altid kan ændre mening.

  • Hvis du booker på vores hjemmeside eller gennem SAS Sales & Service, får du 24 timers fortrydelsesret. Det betyder, at du gratis kan annullere din rejse indenfor 24 timer efter booking og få alle pengene tilbage. Annullér rejsen under "Mine rejser". Hent din booking, og vælg "Annuller booking". Pengene vil blive refunderet til din konto/kreditkort inden for tre til fire dage.

  • Hvis du booker din rejse mindre end 24 timer før afgang, kan du afbestille din rejse op til 12 timer før afgang og få alle pengene refunderet.

  • 24 timers fortrydelsesret gælder, hvis du afbestiller hele din rejse. Hvis du ændrer din billet inden for 24 timer, gælder der forskellige betingelser afhængigt af billettypen. 

  • Hvis du ændrer billetten og derefter annullerer din rejse inden for 24 timer efter booking, få du alle pengene tilbage for billetten, men ikke for ændringsgebyret. Hvis du ændrer en ikke-refunderbar billet til en refunderbar billet og derpå annullerer rejsen, tilbagebetales kun prisforskellen mellem den originale booking og den nye rejse.

  • Hvis du køber afbestillingsforsikring fra Europ Assistance, når du booker på sas.dk og efterfølgende afbestiller din rejse, så vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløb inden for 7-10 dage.  

  • Billetter til SAS-fly, som ikke købes direkte fra SAS, skal afbestilles og refunderes af forhandleren.


Afbestilling og refusion

For annulleringer inden for 24 timer efter booking henvises til den 24-timers fortrydelsesret, som er beskrevet ovenfor. 

Hvis du har booket din rejse på vores hjemmeside eller gennem SAS Sales & Service, kan du annullere din booking herunder. Anmodningen vil blive behandlet inden for syv dage. Hvis du afbestiller en del af en rejse, vil refusionen blive tilbagebetalt efter rejsens afslutning.

 

Inden for Europa

SAS Go Light


Kun skatter og gebyrer kan refunderes


Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

SAS Go


Kun skatter og gebyrer kan refunderes


Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

SAS Plus

 

Fuldt refunderbar

 

SAS Plus Saver kan refunderes mod et gebyr

Uden for Europa

SAS Go


Kun skatter og gebyrer kan refunderes

 

Indenrigs- / internationale gebyrer* refunderes ikke

SAS Plus

 

Fuldt refunderbar

 

SAS Plus Saver kan refunderes mod et gebyr

SAS Business

 

Fuldt refunderbar

 

SAS Business Saver kan refunderes mod et gebyr

* USA: Internationalt tillægsgebyr. Japan: Brændstoftillæg.

 

  • Hvis du har booket en returbillet, og kun vil flyve den ene vej, kan du få en delvis refusion. Vi refunderer prisforskellen mellem den originale billet og prisen på en enkeltbillet på købstidspunktet.

  • Billetter til SAS-fly, som ikke købes direkte fra SAS, skal afbestilles og refunderes af forhandleren.
  • For at annullere billeje, hotelreservationer og kombinerede fly- og hotelreservationer bedes du kontakte 
  • Bonusrejser kan afbestilles op til 24 timer før afgang. Log bare ind, og find din booking under "Mine rejser". Vælg derefter "Annuller booking". Rejsen vil blive annulleret, og eventuelle refunderbare skatter og afgifter vil blive krediteret til din konto inden for tre til fire hverdage. Gyldige EuroBonus-point bliver automatisk returneret til din EuroBonus-konto. Hvis du bookede gennem SAS Sales & Service, skal du blot benytte nedenstående formular. 
Tak for din forespørgsel. Den er nu blevet sendt til vores refunderingsafdeling. Vi vil gøre vores bedste for at behandle din forespørgsel så hurtigt som muligt. Når din billet er blevet refunderet, vil du modtage en kvittering for refunderingen i en e-mail. Kontakt SAS Sales & Service, hvis du har yderligere spørgsmål om din annullering/refusion.
Formularen blev desværre ikke sendt. Prøv venligst igen senere.

Hvis ikke, så udfyld navnet på den/de rejsende, der skal afbestilles for:

Tak for din forespørgsel. Den er nu blevet sendt til vores refunderingsafdeling. Vi vil gøre vores bedste for at behandle din forespørgsel så hurtigt som muligt. Når din billet er blevet refunderet, vil du modtage en kvittering for refunderingen i en e-mail. Kontakt SAS Sales & Service, hvis du har yderligere spørgsmål om din annullering/refusion.
Formularen blev desværre ikke sendt. Prøv venligst igen senere.

Hvis nej, så indtast navnet på de rejsende, som skal annulleres. 

 


Bestil kvitteringer

Vi står altid til rådighed for dig, hvis du har behov for hjælp med din rejse. Hvis du har brug for en kvittering, kan du bestille en bookingbekræftelse, der bliver sendt til den e-mailadresse, som du benyttede til din booking. Hvis du ønsker kvitteringer for rejser, der blev booket i en bestemt periode, skal du blot bruge nedenstående formular.

Please login to use this functionality.


Hvad synes du om vores hjemmeside?  

Vi arbejder konstant på at give dig den bedst mulige digitale oplevelse. Hvis du synes, at der er noget, vi kan forbedre, vil vi meget gerne høre fra dig.

Please login to use this functionality.


Kontakt SAS

Kontakt os her


Onlinetvistbilæggelse

I SAS bestræber vi os dagligt på at levere den bedst mulige service til vores kunder. Det er afgørende for os, at vores kunder er tilfredse med deres rejser. Såfremt du ikke er tilfreds med vores endelige svar på din henvendelse, kan du klage til en af følgende alternative tvisteløsningsorganer i Danmark:

 

Trafik- og Byggestyrelsen
Edvard Thomsens Vej 14
2300 København S
www.trafikstyrelsen.dk

Trafik- og Byggestyrelsen behandler klager vedrørende kompensation i forbindelse med boardingafvisninger, aflysninger og lange forsinkelser. Såfremt du vil indgive en klage vedrørende en sådan kompensation til en håndhævelsesmyndighed i et andet EU land, kan du finde yderligere kontaktoplysninger her.
 

Nævnenes Hus
Center for Klageløsning
Toldboden 2, 8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Center for Klageløsning behandler klager vedrørende forsinket, skadet og mistet bagage samt andre former for økonomiske tab i forbindelse med din flyrejse.
 

Pakkerejse-Ankenævnet
Røjelskær 11
3. sal
2840 Holte
www.pakkerejseankenaevnet.dk 

Pakkerejse-Ankenævnet behandler klager vedrørende pakkerejser, der er arrangeret og/eller solgt af en virksomhed i Danmark. En pakkerejse er et rejsearrangement, der består af mindst to af følgende elementer: transport, indkvartering og/eller anden turistmæssig ydelse, der ikke er knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af rejsen.
 

Du kan desuden anvende den af Europa-Kommissionen etablerede online portal for tvistbilæggelse: http://ec.europa.eu/consumers/odr.