• Rejs med ro i sindet ved at tilføje en rejsedækning
  • Medicinsk og sundhedsmæssig dækning
  • Refundering af din flyvning og andre forudbetalte rejseomkostninger

Sådan fungerer det

Typer af rejsedækning

Dækning af lægeudgifter og refundering af din flyrejse samt andre forudbetalte rejseomkostninger.

  • Hvis du er nødt til at aflyse eller afkorte din rejse på grund af en skade eller sygdom (omfatter familiemedlemmer)

  • For akutte læge-, tandlæge- og hospitalsomkostninger, hjemtransport med ambulance samt udgifter til lægehjælp og rejserelateret indkvartering

  • For forsinket, mistet eller stjålet bagage og flyforsinkelser

Refundering af din flyrejse og andre forudbetalte rejseomkostninger.

  • Hvis du er nødt til at aflyse eller afkorte din rejse på grund af en skade eller sygdom (omfatter familiemedlemmer)

Godt at vide

Hvis du ikke finder den information, du har brug for, kan du altid besøge XCovers hjælpecenter for at få mere at vide.

  • Når du besøger XCover for første gang, skal du aktivere din konto.

  • Dit aktiveringslink kan findes i din SMS eller e-mail med bekræftelse fra XCover. Sørg for at tjekke din spammappe, hvis du ikke kan finde din e-mail med bekræftelsen.

  • For at beskytte dit privatliv sendes dine XCover-dokumenter ikke via e-mail. For at se dine dokumenter, deres ordlyd og din faktura skal du først logge ind på din XCover-konto.

  • Fra din XCover-konto kan du fremsætte et krav eller se ordlyden for din police.

Du har 14 dage til at annullere og anmode om en refundering efter køb af rejsedækning.

  • Hvis du beslutter dig for at ombooke din rejse til den samme destination med samme varighed, vil din rejsedækning forblive gyldig. Men hvis du ændrer din rejseplan og forlænger rejsens varighed, skal du kontakte SAS Customer Service for at opdatere din police, så du sikrer dækning for de forlængede dage.

  • Hvis der er forsinkelser eller uregelmæssigheder, er du altid dækket i yderligere 24 timer.

  • Hvis du opgraderer din kabineklasse eller foretager ændringer i din booking, der resulterer i en opgradering, vil din rejsedækning kun dække prisen for den oprindelige billettype.

XCovers kravsproces er enkel. Besøg xcover.com/claim for at komme i gang, og husk, at du først skal aktivere din XCover-konto for at fremsætte et krav.

  • Forbered alle dokumenter og en kort beskrivelse af, hvad der skete, så du er klar.

  • Du skal blot logge ind, besvare spørgsmål om dit krav og indsende dine dokumenter.

  • Hvis du er berettiget til en betaling, vil den blive udbetalt med det samme. Hvis kravet ikke kræver en betaling, kan du forvente et hurtigt svar!

Det dedikerede team hos XCover sigter mod at behandle 95 % af kravene inden for 3 dage efter indgivelse af kravet, så hold øje med dine e-mails for at sikre, at der ikke er nogen forsinkelse.

Hvis din dækning omfatter nødhjælp eller anden medicinsk dækning, kan du døgnet rundt kontakte din dedikerede lægehjælpstjeneste, XCover Assist, som er tilgængelig på flere sprog. Du kan finde nødtelefonnummeret i policens tekst på din XCover-konto.

XCover er ejet af Cover Genius, et førende forsikringsselskab, der for nylig blev kåret som nr. 1 på Financial Times’ liste over hurtigst voksende virksomheder. XCovers policer er understøttet af nogle af verdens største forsikringsselskaber, herunder Lloyd's, Swiss Re og München Re.

Hvis du har købt en forsikring før 22. maj, skal du kontakte Europ Assistance for at få hjælp. Se din e-mailbekræftelse.