LAND

SPROG

MIN LUFTHAVN

    Andet
    Flyv med os

    Andre informationer om SAS og din rejse

    Hvis du tit rejser med os, kender du os godt. Men måske er der noget, som du endnu ikke har opdaget. Her er nogle ting, som vi ved, er vigtige, når du rejser, og andre ting, som kan være interessante at vide om SAS.

    We are travelers

    We are travelers – vi flyver af forskellige årsager. Vi rejser frem og tilbage til arbejde flere dage om ugen. Vi arbejder ombord på flyet. Vi besøger vores forældre eller vores børn. Vi søger vores livs eventyr. Vi søger ro og fred. Nogle af os checker store tasker ind. Andre rejser bare med en let håndbagage. Vi bor over hele verden. Sommetider har vi hjemvé. Nogle af os har svært ved at sidde stille. Andre falder i søvn, inden flyet letter.

    Vi har alle en ting til fælles: For os er transport mere end blot at komme fra punkt A til punkt B. Det er en del af rejsen. Uanset hvor vi er på vej hen. Hvis det lyder som dig. Så er du en sand rejsende.

     


    Altid med SAS

    Vi ved, at når du rejser med os, forventer du en nem, behagelig og problemfri tur. Derfor er der visse punkter, hvor vi aldrig går på kompromis, hvad vores service angår. Du kan se disse nedenfor.
     

    EuroBonus-point på alle flyrejser

    Det betaler sig at vælge SAS. Jo mere du flyver, desto flere EuroBonus-point optjener du. Du optjener point på flyrejser med SAS og vores partnere samt på hoteller, udlejningsbiler og meget andet. Du kan bruge dine point til bonusrejser, hoteller, udlejningsbiler og meget andet. Medlemskab er gratis, og der er ingen aldersbegrænsning. Mere om SAS EuroBonus

    Check ind uden beregning på din telefon, online eller i vores selvbetjeningsautomater

    Check ind 22 timer før afgang med SAS-appen eller på SAS-hjemmesiden. Du kan også vælge dit sæde, registrere dit EuroBonus-nummer, ændre dit afrejsetidspunkt og udskrive dit boardingkort. Brug SAS-appen til at checke ind og få dit boardingkort på din telefon. Hvis du flyver til USA eller Asien, kan du vælge dit sæde, når du bestiller din billet.


    Kaffe og te. Aviser i appen

    Uanset hvornår eller hvordan du rejser, tilbyder vi gratis te og kaffe og gratis aviser og blade i vores app. På visse ruter i Skandinavien kan du også få en gratis lokalavis. Ombord finder du også vores magasin Scandinavian TravelerMere om hvad der er inkluderet i vores forskellige rejseklasser


    Intet gebyr når du betaler med kreditkort

    Når du bestiller din rejse på SAS-hjemmesiden, er der intet gebyr, når du betaler med kreditkort.


    24 timers fortrydelsesret

    Bestil nu. Beslut senere. Du kan altid annullere din rejse inden for 24 timer efter bestilling uden beregning. Du kan altid foretage ændringer til din rejse mod et gebyr. Mere om ombookning

    Hvis du bestiller mindre end 24 timer før afgang, kan du altid annullere din rejse op til 12 timer før afgang og få alle pengene refunderet. Mere om refunderinger


    Fast Track – den hurtigste vej gennem sikkerhedskontrollen

    Med Fast Track kan du tage den hurtige vej gennem sikkerhedskontrollen, hvis du flyver på SAS Plus eller SAS Business , eller hvis du er et EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem. Så har du mere tid til at shoppe lidt eller slappe af i vores lounges. Læs mere om Fast Track

     

    SAS Lounges – få mere ud af din rejse

    SAS Lounges tilbyder det lille plus til rejsende på SAS Plus samt EuroBonus Guld- og Diamant-medlemmer. Du kan arbejde, få lidt at spise og noget at drikke eller bare slappe af. Vi tilbyder gratis WiFi.

     

    SAS Gold Lounge in Stockholm


    Mad og drikkevarer ombord

    Vi mener, at måltider ombord bør være et af højdepunkterne på din rejse, når du flyver med os. Vi ændrer vores menu fire til fem gange om året og vælger altid lokalt producerede, økologiske og bæredygtige varer. 

    • Når du flyver til USA og Asien, er mad og drikkevarer ombord på flyet uden beregning, uanset hvilken type billet du rejser på. 

    • På andre fly tilbyder vi mad og drikkevarer på SAS Plus

    • Hvis du rejser på SAS Go Light eller SAS Go, tilbyder vi gratis kaffe og te, og du kan købe mad ombord  og betale med kontanter, med kreditkort eller med  EuroBonus-point.


    Mere om hvad der er inkluderet i vores forskellige rejseklasser

    Ankom til tiden

    Vi ved, at din tid er kostbar. Derfor gør vi alt, hvad vi kan for at sikre, at du ankommer til tiden og med SAS får du punktlighed i verdensklasse. Vi er blevet udnævnt som et af verdens mest punktlige flyselskaber flere gange. Mere om punktlighed

    Rabatter til børn – flyv billigere

    Vi byder rejsende i alle aldre velkommen. Hos SAS rejser spædbørn under 2 år gratis eller med 90 % rabat, hvis barnet sidder på skødet af en voksen. Børn på 2-11 år, som rejser sammen med en person på over 16 år, får en rabat på op til 25 %. Få mere at vide om børnerabatter

    SAS Ungdomsbilletter – rejs billigere, når du er under 26 år

    Er du under 26 år? Leder du efter billige og fleksible rejser inden for Skandinavien og Europa? Så bør du vælge SAS Ungdomsbilletter. De tilbyder også masser af andre fordele, som gør din rejse nemmere. 

    SAS Dreams

    Der er ikke noget forkert i at ønske mere. Noget nyt. Noget særligt. Noget helt utroligt. Derfor har vi skabt SAS Dreams – et skræddersyet koncept, der tilbyder helt unikke oplevelser, kun for SAS EuroBonus-medlemmer. En invitation, som andre kun kan drømme om. Kig en gang. Tjek din indbakke. Vi er sikre på, at du vil finde noget, som du synes om. Vær en drømmer. Vær en rejsende.


    Til SAS Dreams

    SAS udviklingsblog

    Kunne du tænke dig at vide, hvad der skal til for at bygge vores nye, digitale platform? Så tag med os på vores spændende arbejde med at gøre rejser lettere og mere fornøjelige gennem digitalisering. Vi holder dig informeret om de milepæle, vi når undervejs, hvad du kan forvente på vores nye digitale websteder og mere. Tjek det ud

    Priser og pristildelinger

    Vi ved, at når du rejser med os, har du høje forventninger før, under og efter din rejse – og med god grund. Derfor arbejder vi hårdt på at opfylde dem, hver dag. Derfor bliver vi også specielt glade, når vi ser, at vores anstrengelser bærer frugt. Læs mere nedenfor om de pristildelinger og priser, som vi har vundet i løbet af årene.

    SAS løber for andet år i træk af sted med fire ud af fire mulige priser til Danish Travel Awards 2016. SAS vandt her til aften priserne som ”Bedste Charterselskab”, ”Bedste Indenrigsflyselskab”, ”Bedste Europæiske Flyselskab” og ”Bedste Flyselskab Oversøisk".

    SAS er en vinder ved Svenske Digitale Priser i kategorien "Årets bedste kundeservice i sociale medier".

    Vinderne af Forretningsrejsepriser – Kundernes valg 2016 blev annonceret i går. Tretusinde svenske hyppige forretningsrejsende og beslutningstagere stemmer udpegede SAS som vinder i kategorierne "Bedste indenrigsflyselskab" og "Bedste indenrigstransport".

    SAS er også blevet udnævnt som det flyselskab, der yder sine kunder den bedste service i den årlige spørgeundersøgelse ServiceScores.

    I løbet af efteråret og vinteren har mere end 10.000 svenskere svaret på spørgsmål i en større meningsmåling beregnet til at finde Sveriges bedste virksomhed. Da resultaterne blev præsenteret torsdag den 17. marts, vandt SAS førstepræmien som Sveriges bedste virksomhed i 2016 i kategorien Personlig rejse.

    Ved ceremonien ved dette års Grand Travel Awards, hvor rejsebureauer stemmer på priser i tyve eller flere kategorier, vandt SAS alle de kategorier, hvori de var nominerede: Bedste virksomhed inden for indenrigstransport, Bedste europæiske flyselskab og Bedste interkontinentale flyselskab. Derudover var SAS Global Sales Director Annelie Nässén en ud af tre personer, der blev nomineret i kategorien Årets leder – som hun vandt trods en hård konkurrence.

    Tirsdag aften blev SAS tildelt en bronzeløve i kategorien "udendørs" ved Cannes Lions priser for vores "SAS Escalator Experiment". Der var i alt omkring 470 deltagere i kategorien. Prisen er en anerkendelse af, hvad SAS har opnået inden for området kreativitet og innovation.

    Ved ServiceScore prisceremonierne i 2015 blev SAS udnævnt som det flyselskab, der yder sine kunder den bedste service. Resultaterne er baseret på mere end 3.000 svenskeres rejseerfaringer. SAS slog Malmö Aviation og Norwegian i den samme kategori.

    SAS fik titlen som Bedste europæiske flyselskab fra Grand Travel Award 2015. Prisen, som svenske rejseagenter kunne stemme om, er bevis på, at fokuseringen hos SAS på hyppige rejsende med store krav opfylder disse flyrejsendes forventninger.

    Vinderne af Forretningsrejsepriser – Kundernes valg 2015 blev annonceret i aften. Tretusinde svenske hyppige forretningsrejsende og beslutningstagere stemmer udpegede SAS som vinder i kategorierne "Bedste indenrigsflyselskab" og "Bedste mobilrejseapp".

    Tirsdag aften blev SAS tildelt en bronzeløve i kategorien "udendørs" ved Cannes Lions priser for vores "SAS Escalator Experiment". Der var i alt omkring 470 deltagere i kategorien. Prisen er en anerkendelse af, hvad SAS har opnået inden for området kreativitet og innovation.

    Ved ServiceScore prisceremonierne i 2015 blev SAS udnævnt som det flyselskab, der yder sine kunder den bedste service. Resultaterne er baseret på mere end 3.000 svenskeres rejseerfaringer. SAS slog Malmö Aviation og Norwegian i den samme kategori.

    SAS fik titlen som Bedste europæiske flyselskab fra Grand Travel Award 2015. Prisen, som svenske rejseagenter kunne stemme om, er bevis på, at fokuseringen hos SAS på hyppige rejsende med store krav opfylder disse flyrejsendes forventninger.

    Vinderne af Forretningsrejsepriser – Kundernes valg 2015 blev annonceret i aftes. Tretusinde svenske hyppige forretningsrejsende og beslutningstagere valgte SAS som vinder i kategorierne "Bedste indenrigsflyselskab" og "Bedste mobilrejseapp".


    Star Alliance

    Gennem det globale Star Alliance-netværk kan SAS flyve dig næsten alle steder hen i verden. I 1997 blev SAS en af grundlæggerne af Star Alliance, og i dag er der 28 flyselskaber i netværket. Det gør dit SAS EuroBonus-medlemskab endnu mere værdifuldt, da du kan optjene og bruge point hos alle 28 medlemmer af netværket og samtidigt nyde det enkelte flyselskabs unikke traditioner og kultur. 
     

    Dette er Star Alliance:

    • Grundlagt i 1997
    • 28 flyselskaber
    • 4.456 fly
    • 408.998 medarbejdere
    • Flyver til 192 lande
    • 620 mio. rejsende hvert år
    • flyver til 1.316 lufthavne



    Map of Star Alliance members

    Vi anvender cookies til at gøre din oplevelse så god som mulig. Ved at anvende dette websted accepterer du vores cookie-politik